خدمات قوم کُرد به فرهنگ ایران زمین مثال زدنی است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کردستان مهد تمدن، تاریخ و فرهنگ ایران است و خدمات قوم کُرد به فرهنگ ایران زمین مثال زدنی است .

خدمات قوم کُرد به فرهنگ ایران زمین مثال زدنی است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، محمد جواد مرادی نیا در اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب کردستان که 5 شنبه شب سوم تیرماه در شهر سقز برگزار گردید، اظهار کرد: برای حمایت از ناشران کردستان و کاهش مسائل آنها به ویژه رفت و آمد به تهران تصمیم داریم صدور مجوز نشر کتاب را به استان تفویض کنیم.

وی افزود: تاکنون این اقدام در 10 استان کشور اجرا شده است و کردستان به عنوان یازدهمین استان بوده که صدور مجوز نشر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن تفویض می گردد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قیمت کاغذ نسبت به یکی دو سال اخیر پنج برابر شده که این مسئله بر روی قیمت کتاب هم تاثیر گذاشته است.

وی عنوان نمود: این اتفاق منجر بهم ریختن بازار عرضه و تقاضای کتاب شده و گردش اقتصادی ناشر هم با مشکل روبرو شده است و به همین دلیل بسیاری از ناشران عطای حرفه نشر را به لقای آن بخشیدند.

مرادی نیا افزود: با بالا رفتن هزینه های انتشار کتاب و کاهش سود و در نتیجه روند نزولی تعداد مشتریان، فعالیت انتشارات با معضل بزرگی روبه رو می گردد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رسالت دولت حمایت از ناشران و نویسندگان است، خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی امروز، دست دولت از لحاظ اقتصادی زیاد باز نیست ولی با این وجود با تمام توان حامی فعالیت های فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه خانه کتاب به منظور حمایت از نویسندگان و ناشران تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: اوضاع بازار کتاب مناسب نیست و در این شرایط برگزاری جایزه کتاب سال کردستان اقدام ارزشمند و تاثیرگذاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایه های فرهنگ ایران زمین بر دوش نویسندگان است، گفت: وظیفه همه ما است که قدر نویسندگان خود را بدانیم و بستر فعالیت بیشتر را برای آنها فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود: کردستان مهد تمدن،تاریخ و فرهنگ ایران است و خدمات قوم کرد به فرهنگ ایران زمین مثال زدنی است.

وی در خاتمه از فعالیت 70 ناشر در استان کردستان اطلاع داد و یادآور شد: طی سال گذشته این انتشارات 300 عنوان کتاب را منتشر نموده اند.

نخستین دوره جایزه کتاب سال کردستان آبان ماه سال 90 در شهرستان کامیاران برگزار گردید و حال بعد از گذشت این سال ها دومین دوره آن از عصر روز چهارشنبه دوم مرداد به مدت دو روز در شهرستان سقز شروع شده است.

دومین دوره جایزه کتاب سال کردستان قرار بود سال 97 برگزار گردد که به دلایلی این اتفاق روی نداد و در این دوره از جایزه کتاب در 12 بخش شعر، داستان، رمان، نقد و پژوهش، ادبیات بچه ها و نوجوانان، جامعه شناسی و روانشناسی، علوم سیاسی و دینی، هنر، معاری، فلسفه و جغرافیا برگزار و داوری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خدمات قوم کُرد به فرهنگ ایران زمین مثال زدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات قوم کُرد به فرهنگ ایران زمین مثال زدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید