خبرنگاران ماموران شهربان به حال آماده باش درآمدند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران- خبرنگاران-مدیرکل حریم شهر تهران از آماده باش نیروهای شهربان و حریم بان برای جلوگیری از گسترش تخلفات در حریم شهر تهران در ایام تعطیلات نوروزی اطلاع داد.

خبرنگاران ماموران شهربان به حال آماده باش درآمدند

مجتبی شکری امروز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: آماده باش نیروهای شهربان و حریم بان یکی از اقدامات اداره کل حریم در ایام نوروز هر سال بوده است که در قالب شیفت های منظم و تقویت نیروهای کشیک انجام می شده است اما سال جاری این فعالیت ها با رعایت کلیه پروتکل های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد مقابله با ویروس کرونا صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش تخلفات در حریم شهر تهران به ویژه در روزهای پایانی سال و نوروز از یک سو و شرایط کشور به دلیل خطر گسترش ویروس کرونا، کمیته صیانت از حریم شهر تهران تمهیدات جدیدی را اتخاذ نموده است.

شکری گفت: بر این اساس تعداد نیروهای داخل هر ماشین به منظور رعایت فاصله استاندارد افراد، کاهش یافته و نیروها موظفند با استفاده از ماسک و دست کش بدون پیاده شدن از ماشین به حفاظت از حریم بپردازند.

مدیرکل حریم شهر تهران توضیح داد: علاوه بر این با دستور قضایی و همکاری ویژه پلیس با شهرداری تهران در مواردی که احتیاج باشد، امکان دستور جلوگیری یا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز افراد سودجو برای شهرداری فراهم شده است تا صیانت از حریم به درستی انجام گردد و برای برخورد با متخلفان درگیر حکم های قضایی نشویم.

شکری با بیان اینکه طبق بخشنامه ای تا پانزدهم فرودین 99 هر گونه عملیات عمرانی در حریم محدود شده است، گفت: این محدودیت برای تمامی فعالیت های عمرانی شامل ساخت و ساز، فنس کشی و تعمیرات است و هرگونه عملیات عمرانی که احتیاج به پروانه ساخت باشد محدود شده است.

وی تأکید کرد: به منظور صیانت از حریم شهر تهران پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان تهرانی فعال است تا شهروندان بتوانند با استفاده از سامانه 137 گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات را ارائه نمایند. پس از اعلام گزارش های مردمی همکاران سامانه 137 به وسیله نواحی شهرداری موارد را پیگیری می نمایند، تا گشت های عوامل حریم بان به سرعت وارد عمل شوند.

مدیر کل حریم شهر تهران گفت: اقدام دیگری که صورت خواهد گرفت، گشت مشترک شهرداری و جهاد کشاورزی در مناطق دارای اراضی کشاورزی است که در این مورد هم هر جا لازم باشد با حکم مستقیم جلوی هرگونه تخلفی گرفته می گردد و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های دقیقی طی هماهنگی با سازمان امور اراضی کل کشور و جهاد کشاورزی استان تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایام نوروز جزو زمان هایی است که افراد سودجو تخلفات خود را انجام می دهند، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده در این بازه زمانی کمترین تخلفات و بیشترین پیشگیری را داشته ایم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ماموران شهربان به حال آماده باش درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ماموران شهربان به حال آماده باش درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید