خانه دوم پایتخت نشینان کجاست؟

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: تغییر کاربری و ویلاسازی به زندگی روستاهای شهرستان آسیب جدی وارد می نماید.

خانه دوم پایتخت نشینان کجاست؟

حمید سلیمانی در گفت وگو با وبلاگ ساعت فانتزی با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه دارای حاصلخیزترین خاک های کشاورزی است و در مجموع این شهرستان برای محصولاتی چون برنج و بادام زمینی یک برند معتبر محسوب می گردد، گفت: همه کوشش ما اینست که حتی یک وجب از خاک کشاورزی این شهرستان به واحد مسکونی تبدیل نگردد.

وی اضافه کرد: اگر چه تمایل به تغییر کاربری ها و ساخت ویلاها در شهرستان کم شده است اما باید تمهیداتی اندیشیده گردد تا این میزان به صفر برسد.

سلیمانی با بیان اینکه افزایش درآمد روستاییان موجب می گردد که جوانان تمایل بیشتری برای ماندگاری در روستاها داشته باشند و تمایل به فروش اراضی شأن نداشته باشند، اظهار داشت: همچنین ایجاد زیرساخت های گردشگری مناسب می تواند تمایل مسافرین و گردشگران برای خرید زمین و ساخت ویلا را کاهش دهد.

مدیر جهاد کشاروزی آستانه اشرفیه، توضیح داد: حتی در تقاضاهایی که در محدوده طرح هادی قرار می گیرند، اداره بنیاد مسکن شهرستان با نظر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه مجوز بعضی از تغییر کاربری ها را صادر می نماید و ما تمام کوشش خود را به کار می بندیم تا به اراضی کشاورزی و باغی آسیبی نرسد.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات کوتاهی دهیاران نیز موجب می گردد که ساخت و ساز خانه های دوم پایتخت نشینان را در بعضی مناطق ببینیم که بلافاصله تذکر داده می گردد و اقدامات قانونی برای جلوگیری از ادامه ساخت و سازها انجام می گردد.

سلیمانی ادامه داد: سال جاری 15 مورد قلع و قمع ساخت و ساز در این شهرستان صورت گرفته است و همچنان برای حفاظت از اراضی شالیزاری و باغی آستانه از هر گونه تغییر کاربری جلوگیری خواهیم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه با بیان اینکه تغییر کاربری و ویلاسازی به روستاهای شهرستان آسیب جدی وارد می نماید، گفت: ماندن روستاییان در روستاها علاوه بر اینکه موجب حفظ و افزایش تولیدات گیاهی و دامی می گردد، از آسیب هایی که صاحبان ویلا با ورود به مناطق ایجاد می نمایند، نیز جلوگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خانه دوم پایتخت نشینان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه دوم پایتخت نشینان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید