حوادث ناشی از کار در لرستان 50 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از کار در این استان طی سال گذشته اطلاع داد.

حوادث ناشی از کار در لرستان 50 درصد کاهش یافت

علی آشتاب امروز 18 فروردین ماه با بیان این که یکی از وظایف اصلی و اساسی ما صیانت از نیروی کار است تا فعالیت ها بهتر انجام گردد و این مهم به صورت نظارت توسط کارشناسان انجام می گردد، اظهار کرد: این نظارت ها به صورت بازرسی و ارزیابی بوده که بازرسان کار نیروها را از حیث ایمنی کار، حفاظت فنی و بهداشت کار در شرایط ایمنی مناسب مورد آنالیز قرار می دهند.

وی به شیوع کرونا در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا و صیانت از نیروی انسانی شاغل در واحدهای مالی، تشدید بازرسی در کارگاه های مشمول قانون کار در دستور کار نهاده شد و در سال 1399 توسط بازرسان کار این اداره کل 10 هزار و 108 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان انجام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر اهمیت بازرسی کار و صندلی ویژه بازرسان کار در تحقق آرمان ها و اهداف وزارت متبوع مطرح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط بازرسان کار در آگاهی نیروی انسانی نسبت به عوامل تهدیدکننده در کار و شناسایی مکان های نا ایمن در کارگاه ها، حوادث ناشی از کار 50 درصد در سال 99 نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

آشتاب توضیح داد: بازرسان کار علاوه بر نظارت های روتین که به وسیله بازرسی از کارگاه ها صورت می گیرد موارد، نظارت غیرمستقیم بر واحد به وسیله استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، توجه به نظارت بر تشکیل و فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، نظارت بر عملکرد ایمنی پیمانکاران به وسیله صدور صلاحیت ایمنی پیمانکاری، توجه و نظارت بر آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان به وسیله مراجع ذی صلاح، نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات و ماشین آلات و اخذ تأییدیه های لازم از مراجع ذی صلاح را برای کاهش حوادث ناشی از کار انجام می دهند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ایمنی و بهداشت کار در کاهش حوادث ناشی از کار، اعلام کرد: در سال 1399، 6912 نفر ساعت برنامه آموزشی برای کارفرمایان و کارگران برگزارشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حوادث ناشی از کار در لرستان 50 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوادث ناشی از کار در لرستان 50 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید