حملات شدید مزدوران سعودی به الحدیده باز هم دفع شد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، منابع خبری یمنی گفتند که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی از چهار ساعت پیش حملاتی را به منطقه حیس شروع نموده بودند که این حملات دفع شد.

حملات شدید مزدوران سعودی به الحدیده باز هم دفع شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فانتزی، منابع یمنی شامگاه امروز یکشنبه از دفع حملات گسترده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در استان الحدیده اطلاع دادند.

پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیه گزارش داد که مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی به مدت چهار ساعت به شدت به شهر راهبردی حیس واقع در استان الحدیده حمله کردند.

به گزارش این پایگاه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیروز شدند این حملات سنگین را دفع و مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی را مجبور به عقب نشینی نمایند.

یک منبع نظامی نیز اطلاع داد که جنگنده های ائتلاف متجاوز نیز عملیات زمینی مزدوران را پوشش می دادند، ولی این حملات نیز ناکام ماند.

این در حالی است که عناصر ائتلاف شامگاه گذشته نیز دقیقا در همین منطقه به مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، ولی پیروز به پیشروی نشدند.

اهمیت منطقه حیس به این علت است که بعضی از منابع دولت مستعفی اخیرا اطلاع دادند، انگلیس چند روزی است عملیاتی تحت عنوان القوس الذهبی (کمان طلایی) را به وسیله نیروهای مشترک در حیس و جنوب تعزکلید زده است.

در همین ارتباط، محمد ورق از نمایندگان پارلمانی دولت مستعفی یمن، اطلاعاتی درباره نقش آمریکا و انگلیس در نبرد ساحل غربی یمن و توطئه های مخفی آنها برای تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن فاش کرد و گفت که این دو کشور قصد دارند در ساحل غربی یمن، استان تازهی ایجاد نمایند.

ورق با بیان اینکه هدف آمریکا و انگلیس، تسلط بر ساحل غربی از المخا تا باب المندب و نیز ریف جنوبی تعز به شکل یک کمان است، خاطر نشان کرد،عملیاتی که نیروهای ائتلاف سعودی در پانزدهم ژوئن 2018 به نام السهم الفضی (تیر نقره ای) شروع کردند به وسیله انگلیس و آمریکا طراحی شده بود و این دو کشور بر آن نظارت می کردند. هدف از این عملیات تسلط بر نوار ساحلی غرب یمن وایجاد یک استان تازه بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "حملات شدید مزدوران سعودی به الحدیده باز هم دفع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات شدید مزدوران سعودی به الحدیده باز هم دفع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید