فراوری واکسن های mRNA برای کرونای اومیکرون سرعت گرفت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از نیواطلس، از جمله این شرکت ها می توان به فایزر و مدرنا اشاره نمود که هر دو در حال رقابت برای به روزرسانی واکسن های mRNA خود هستند.

فراوری واکسن های mRNA برای کرونای اومیکرون سرعت گرفت

در شرایطی که هنوز معین نیست واکسن های کووید -19 فعلی تا چه مقدار از افراد در برابر گونه اومیکرون محافظت می نمایند، سازندگان دارو در حال آماده سازی فرمول های تازه mRNA برای گونه های تازه ویروس کرونا هستند.

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا می گوید: از ابتدا گفته بودیم در تلاشیم تا کرونا را شکست دهیم، لازم است در هنگام تکامل ویروس، فعال باشیم. جهش های گونه اومیکرون نگران نماینده هستند و برای چندین روز، ما با بیشترین سرعت ممکن در حال حرکت برای اجرای استراتژی خود برای رسیدگی به این موضوع بوده ایم.

آنالیز های آزمایشگاهی ویروس اومیکرون به سرعت در بعضی شرکت های واکسن سازی شروع شده و محققان بعلاوه در حال آنالیز این موضوع هستند که واکسن های قبلی mRNA تا چه حد بر روی اومیکرون مؤثر هستند. برای مقابله با این گونه از کرونا سه گزینه تزریق دوز تقویتی، تزریق دوزهای تقویتی ترکیبی چند ظرفیتی و فراوری واکسنی کاملاً تازه مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت آلمانی بی ون تک هم که اولین واکسن mRNA دنیا را فراوری نموده، در حال اجرا آزمایش های آزمایشگاهی برای معین مقدار مقاومت این نوع تازه در برابر واکسن فعلی کرونا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری واکسن های mRNA برای کرونای اومیکرون سرعت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن های mRNA برای کرونای اومیکرون سرعت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید