فراوری آیفون 13 اپل کاهش یافت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، شرکت اپل اعلام نموده کمبود ریزتراشه بر فراوری آیفون 13 تاثیر گذاشته و احتمالا 10 میلیون گوشی کمتری فراوری خواهد شد.

فراوری آیفون 13 اپل کاهش یافت

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از رویترز، شرکت اپل احتمالاً فراوری گوشی هوشمند آیفون 13 را 10 میلیون به خاطر کمبود جهانی ریزتراشه ها پایین می آورد.

این شرکت انتظار داشت 90 میلیون دستگاه از این مدل نو آیفون تا سرانجام امسال میلادی فراوری کند، اما به فراوریکنندگانش اعلام نموده این اندازه به خاطر کمبود ریز تراشه ها پایین تر خواهد آمد. شرکت های فراوریکننده ریزتراشه از جمله برادکام و تگزاس اینسترومنتس برای تحویل این قطعات با مشکل روبرو شده اند.

سهام شرکت اپل 1 . 2 درصد و ارزش سهام این دو شرکت فراوریکننده ریزتراشه یک درصد پائین آمده اند.

اپل در ابتدای تابستان کند شدن فرایند رشد عایدی شرکت را پیش بینی نموده و اعلام نموده بود کمبود ریز تراشه ها بر فراوری و فروش مکس و آی پد تاثیر گذاشته و فراوری آیفون را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

جف فیلدهک، از محققان شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت عقیده دارد کاهش فراوری اپل بخشی از فرایند طبیعی فروش آیفون است و معمولاً در ابتدای معرفی هر مدل نو هجوم مشتریان اولیه بالا خواهد بود و بعد تعداد سفارش ها کاهش می یابد.

وی گفت فروش آیفون 13 بالاتر از فروش آیفون 12 در سال گذشته بوده و پیش بینی فروش 85 تا 90 میلیون آیفون 13 در سه ماهه چهارم تغییری نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری آیفون 13 اپل کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری آیفون 13 اپل کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید