تماشایی ترین عکس ها از قدیمی ترین توده های یخ دنیا

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، این توده های یخ از قرن ها پیش عمل جدایی از یخچال های طبیعی و سرازیر شدن به سمت آب های آزاد را انجام می دهند و وقتی این توده ها به تنهایی در روی آب دریای اطراف قطب شناور هستند، زیبایی بی نظیری را از خود به نمایش می گذارند. نور آبی که در برخی عکس ها از این کوه های یخ ساطع می شوند خطای دیدی هستند که علت آن ناتوانی انعکاس این توده ها است. یخچال های طبیعی به علت جمع شدن دانه های برف در مدت زمان طولانی و متراکم شدن، قبل از شکستن به صورت توده، تشکیل می شوند و بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که این توده ها زندگی خود را از 30،000 سال پیش آغاز نموده اند.

تماشایی ترین عکس ها از قدیمی ترین توده های یخ دنیا

یکی از برترین راه های بازدید از این زیبایی ها بنیاد پولار لتیتوداست که یک مرکز قطب شناسی با خدمات گردشگری-ماجراجویی-علمی است و به کسانی که علاقه مند به بازدید از شگفتی های قطب می باشند خدمات مسافرتی، اقامتی و قطب شناسی ارائه می نماید. رابرت گیلمور، یخچال شناس این مرکز و سرپرست سفر های عمومی سالانه به نواحی آنتارکیتا در قطب جنوب در مصاحبه خود با خبرگزاری دیلی میل بیان می نماید که این توده ها به شدت آرام آب می شوند و به شدت بالایی آرام حرکت می نمایند. به عنوان مثال در حال حاضر در بالاترین اندازه ممکن، سرعت این توده ها به 2 گره دریایی (3،5 کیلومتر بر ساعت) می رسد.

او اضافه نمود:

توده خیلی بزرگی که تصویر آن در زیر آمده است؛ رگه های سیاه رنگ معین در تصویر می تواند نتیجه پر شدن شکاف های عمیق به وسیله آب های یخی و یخ زدن دوباره آن ها باشد. توده ای که بیشتر مایل به آبی است، معمولا جزو پیرترین و متراکم ترین توده ها هستند و به همین علت آنها هیچ نوری را از خود منعکس نمی نمایند و نور آبی اطراف آنها نوعی خطای دید است.

در زیر می توانید این تصاویر شگفتی انگیز را مشاهده کنید.

کوه های یخی که در اواسط تابستان در حال آب شدن هستند. این تصویر در منطقه جوکولسارلون آیسلند به ثبت رسیده است.

همواره فقط ده درصد یک کوه یخی از بالای آب قابل دید است و بقیه حجم آن در زیر آب قرار گرفته است. مانند تصویر زیر.

یک قله زیبای شیاردار که به وسیله آب و هوای طوفانی گرینلند سیقل داده شده است کوه یخی زیر بیشتر شبیه به یک سازه هنری زیبا می باشد.

یک گروه از پنگوئن ها روی کوه یخی؛ این کوه یخی تاریخی را به یک پارک تفریحی تبدیل نموده است.

این بافت بزرگ یخی یک بخچال طبیعی است به نام پریتو مورنو که در پارک ملی لوس گلاسیارس استان سانتاکروز آرژانتین قرار گرفته است.

مکان اصلی توده یخی زیر که مانند توده های دیگر، هرساله از یخچال ها جدا شده و به سمت آب های آزاد حرکت می نمایند نا معین است.

تصویر زیر که در منطقه آنارکتیکا شکار شده است یکی از خارق العاده ترین و بی نظیرترین کوه های یخی است که به ثبت رسیده است.

پنگوئن هایی که در یک خیابان یخی روی یک یخچال در منطقه آنارکتیکا در حال قدم زدن هستند.

همان طور که در بالا گفته شد، این توده ها یا کوه های یخی با سرعت خیلی کمی در حال حرکت یا آب شدن هستند. در زیر تصویر یک کوه یخی را می بینید که در حال آب شدن و از بین رفتن است.

توده زیر که با تاثیر جزر و مد آب به شکل یک اسکله در آمده است و زیبایی خاص آن در منطقه ها قطبی جنوب قابل مشاهده است.

این توده یخی بزرگ و قدیمی از قرن ها مقاومت در برابر طوفان و رسوب و مواد معدنی ساخته شده است و یکی از زیبا ترین توده های موجود در دنیا را تشکیل داده است.

یک توده نسبتا متاعدل که در فصل تابستان در منطقه گرینلند به روی آب شناور است. همان طور که در تصویر می بینید ده درصد آن قابل مشاهده از بالای آب و بقیه حجم آن زیر آب قرار گرفته است.

یک توده با پیشرفتگی بسیار بالا که می توان گفت یکی از زیباترین توده های ثبت شده است. هر دو قله پایین و بالای این کوه یخی در آب زلال قطب قابل مشاهده است.

وقتی خورشید در این منطقه طلوع می نماید صحنه ای سحرآمیز نمایان می گردد. تصویری از دهانه دریایی یخچال جاکوبشان، پربارترین یخچال طبیعی نیم کره شمالی.

یک کوه یخ در حال استراحت بر روی دریاچه یخبندان جوکولسارلون در جنوب شرق ایسلند در پارک ملی واتناجوکول.

یک کوه یخ شناور در آلاسکا؛ کوه های یخ ظاهرا مایل به آبی مسن تر از بقیه هستند، به صورتی که آنها نوری را منعکس نمی نمایند و نور بازتاب شده از آنها نوعی خطای دید و توهم نوری است.

یخچال های طبیعی تبلت که در حال حاضر در شمال جزایر شتلند جنوبی قرار گرفته است و در حال حرکت به سمت قطب جنوب است.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk

به "تماشایی ترین عکس ها از قدیمی ترین توده های یخ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشایی ترین عکس ها از قدیمی ترین توده های یخ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید