تخت پادشاهیِ ناپلئون بناپارت نیم میلیون یورو فروخته شد!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، فروش تخت پادشاهی ناپلئون

تخت پادشاهی امپراتور مشهور فرانسه، ناپلئون بناپارت چند روز پیش و در تاریخ 7 آوریل در یک حراجی به قیمت 500 هزار یورو به فروش رسید که ده برابر قیمت پیش بینی شده برای این تخت سلطنتی بوده است! این حراجی توسط خانه حراجی اوسنات (Osenat auction house) و در قصر سلطنتی و تاریخی فونتن بلو (Fontainebleau) پاریس برگزار گردید و خبر فروش آن در اکانت توییتر این موسسه منتشر شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص خبر فروش تخت پادشاهی ناپلئون بناپارت بیشتر صحبت کنیم.

تخت پادشاهیِ ناپلئون بناپارت نیم میلیون یورو فروخته شد!

قیمت باورنکردنی تخت پادشاهی ناپلئون بناپارت

تخت پادشاهی ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه (1769-1821) در حراجی ای که در قصر مشهور و سلطنتی فونتن بلو برگزار گردید به قیمت نیم میلیون یورو به فروش رسید. خانه حراج اوسنات در بیانیه ای خبر فروش این جایگاه را به این صورت منتشر کرد: تخت سلطنتی امپراتور فرانسه در مجموع به قیمت 500 هزار یورو (شامل هزینه های جانبی) فروخته شد. حراج تخت سلطنتی امپراتور فرانسه با قیمت پایه 68000-90000 یورو آغاز شد، اما در آخر به قیمتی ده برابر قیمت اولیه به فروش رسید.

ابتدا تخمین زده شده بود که این جایگاه و تخت سلطنتی حکاکی شده و طلاکوب به قیمت 80 یورو در حراج به فروش برسد؛ زیرا در خصوص اصیل بودن و واقعی بودن اصالت آن شک و شبهه هایی وجود داشت. برای مدت های طولانی تصور می شد که تنها 5 جایگاه و تخت پادشاهی ناپلئون بناپارت وجود داشته است. یکی از آن ها در قصر تویلری قرار داشت. دیگری در سن کلود، سومی در مجلس سنا که هنوز هم همان جا واقع شده است، چهارمی در مجلس قانونگذاری و پنجمین تخت پادشاهی ناپلئون هم در دفتر شهردار پاریس واقع شده است. ظاهرا تخت پادشاهی ناپلئون که اخیرا در حراج فروخته شد ششمین تخت سلطنتی امپراتور فرانسه بوده است. با این حال، خانه حراج اوسنات تضمین نموده که کارشناسان بیش از شش ماه این جایگاه و تخت پادشاهی را مورد آنالیز قرار داده اند و اکنون در اصالت و واقعی بودن آن شکی ندارند.

داستان تخت پادشاهی ناپلئون

بر اساس خانه حراج اوسنات، در اواخر قرن نوزدهم، یک آمریکایی بشردوست به نام مایکل هنری دو یونگ تخت پادشاهی ناپلئون بناپارت را به عنوان هدیه به موزه هنرهای زیبای سن فرانسیسکو اهدا کرد. بر اساس گزارش ها این تخت سلطنتی به وسیله یک خویشاوند به دست او رسیده که جزئی از حلقه یاران و نزدیکانِ امپراتور فرانسه بوده است.

به گفته خانه حراج اوسنات، این جایگاه که چند روز پیش در حراجی به فروش رسید دقیقا به سبک و سیاق تخت سلطنتی تویلری ساخته شده و تنها کمی در اندازه و ابعاد با آن فرق دارد. حکاکی ها و جزئیات و تزئیات چوبی جایگاه با روکش طلا پوشانده شده اند و پشت جایگاه هم یک حرف N (نشانه امپراتور فرانسه) با یک تاج سلطنتی روی آن گلدوزی شده است.

جالب است بدانید که ماه آگوست 2019 مصادف با 250 سالگرد تولد ناپلئون بناپارت ، امپراتور فرانسه خواهد بود.

تخت های پادشاهی ناپلئون

ناپلئون بناپارت در مدت سلطنت و حکمرانی اش دائما در سفر بوده و به همین دلیل اقامتگاه های سلطنتی متعددی داشته است. گفته می گردد که 5 جایگاه و تخت سلطنتی برای ناپلئون ساخته شده تا در اقامتگاه هایش قرار داده گردد. هر یک از این تخت های سلطنتی که اختصاصا برای امپراتور فرانسه ساخته شده شاهکار صنعتگران آن دوره بوده و نماینده 5 مرکز قدرت و فرمانروای ناپلئون بوده است: تولری (Tuileries)، قصر سن کلود (Palais Saint-Cloud)، تالار شهر پاریس و دو انجمن قانون گذاری.

تخت پادشاهی نماد و سمبل قدرت یک پادشاه و فرمانروا بوده است و به همین دلیل هم امپراتور فرانسه که دوست داشت قدرت و نفوذش را به رخ زیردستان و دربار بکشاند دستور داده بود تا تخت های سلطنتی متعددی برای بسازند. این جایگاه و تخت های سلطنتی تجسمی از قدرت امپراتور فرانسه بود و با احترام و تقدس خاصی با آن ها برخورد می شد. این تخت های فرمانروایی در بسیاری از پرتره ها و تابلوهای نقاشی که از ناپلئون کشیده شده دیده می گردد. یکی از مشهورترین آن ها تابلوی ناپلئون یکم روی تخت سلطنتی است که توسط نقاش جوان فرانسوی به نام ژان آگوست دومینیک اینگر کشیده شده است.

منبع: freenews.live

منبع: الی گشت

به "تخت پادشاهیِ ناپلئون بناپارت نیم میلیون یورو فروخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت پادشاهیِ ناپلئون بناپارت نیم میلیون یورو فروخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید