تجربه حس واقعی پرواز با طولانی ترین زیپ لاین جهان

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، آیا به مقدار کافی دل و جرئت دارید که بر طولانی ترین زیپ لاین جهان سوار شوید و سُر بخورید؟

تجربه حس واقعی پرواز با طولانی ترین زیپ لاین جهان

زیپ لاینی که در تصویر مشاهده می کنید طولانی ترین زیپ لاین دنیا نام گرفته است به زودی در امارات متحده عربی (شهر دوبی) افتتاح خواهد شد.

زیپ لاین دوبی بر فراز بلندترین نقطه از کوهستان جبل جیص واقع شده است و نه تنها رکورد طولانی ترین زیپ لاین دنیا را به نام خود ثبت نموده بلکه امکانات منحصربه فردی خواهد داشت که در هیچ زیپ لاین دیگری در دنیا وجود ندارد.

به گفته مدیر اجرایی سازمان توسعه گردشگری رأس الخیمه، بلندترین زیپ لاین دنیا تا اواخر سال جاری در دوبی راه اندازی می گردد و یک پارک سرگرمیی کوچک نیز اطراف آن شکل خواهد گرفت.

دوبی تا کنون موطن بلندترین ساختمان دنیا و بزرگ ترین مرکز خرید دنیا بوده است و با چنین عناوینی امارات متحده عربی را در صدر جذابیت های گردشگری در سطح دنیا قرار داده است. به گفته روزنامه ایندیپندنت، طول این زیپ لاین بلندتر از 28 زمین فوتبال است و به حدود 2.7 کیلومتر می رسد؛ یعنی سه برابر طولانی تر از ارتفاع بلندترین آسمان خراش دوبی، برج الخلیفه.

رکورد قبلی از آن پارک سرگرمیی تورو وِرد در اوروکاویس پرتوریکو بوده است که 2205 متر طول دارد.

و اما چیزی که این زیپ لاین را متمایز از دیگر زیپ لاین های دنیا می نماید: افرادی که سوار بر این زیپ لاین می شوند مثل پرندگان در حالت پرواز قرار می گیرند و صورتشان رو به زمین است. به همین دلیل حس می نمایند که واقعاً در هوا پرواز می نمایند. این زیپ لاین هیچ محدودیت سنی ندارد اما حداقل وزن افراد باید حدود 35 کیلوگرم، حداکثر وزنشان 150 کیلوگرم و حداقل قد آنها 120 سانتی متر باشد.

اگر پایین تر از این مقدار ها باشید برای شما متأسفیم! باید صبر کنید تا قد و وزنتان به این سطح برسد. تجربه این زیپ لاین شبیه هیچ چیز دیگری در دنیا نیست و خیلی خاص است. وقتی سوار زیپ لاین شدید و به حالت افقی مثل سوپرمن ابرقهرمان در هوا شناور شدید، درست مثل یک پرنده بر فراز کوه ها به پرواز درخواهید آمد. این سرگرمی نزدیک ترین تجربه برای حس پرواز واقعی است.

به شما حق می دهیم اگر به نظرتان کمی هیجان انگیز و ترسناک به نظر می رسد اما بدون شک یک بار امتحان کردن این سرگرمی ارزشش را خواهد داشت.

منبع: فوت و فن

به "تجربه حس واقعی پرواز با طولانی ترین زیپ لاین جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه حس واقعی پرواز با طولانی ترین زیپ لاین جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید