بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، شهربازی ها، جهانیی از شور و هیجان هستند که کوچک و بزرگ از آن لذت می برند. در ادامه با برترین شهربازی های جهان آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت اول)

یکی از مکان های سرگرمیی محبوب در جهان شهر بازی ها هستند که هم بچه ها و هم بزرگسالان از آن استقبال می نمایند. در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان، سرمایه گذاری های ویژه ای در بخش ساخت و توسعه شهربازی ها صورت می گیرد و بسیاری از دولت ها و شرکت های خصوصی روی شهربازی ها به عنوان مقصدهای گردشگری مجذوب کننده و درآمدزا، حساب ویژه ای می نمایند.

شهربازی های زیادی در جهان هستند که به سبب طراحی و امکانات و سایر موارد و استانداردها، جزو برترین شهربازی های جهان شناخته می شوند. در ادامه با تعدادی از برترین شهربازی ها از گوشه و کنار جهان آشنا می شویم.

باغ های تیوولی (Tivoli Gardens)، دانمارک

یکی از قدیمی ترین شهربازی های جهان که هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد، باغ های تیوولی است که از سال 1843 میزبان هواداران هیجان و شور و نشاط است. این پارک در مرکز مرکز این کشور قرار گرفته است. هم اهالی شهر و هم گردشگران از آن استقبال می نمایند و در بخش های مختلف آن اوج هیجان را تجربه می نمایند. وسایل سرگرمی قدیمی و جدیدترین و مدرن ترین وسایل بازی در این پارک گردآوری شده اند.

ترن هوایی این پارک که با نام Rutschebanen شناخته می گردد، یکی از برترین ترن های این پارک است که راستا آن از دامنه های کوه می گذرد. اگر در پی هیجان بیشتر و وسایل مدرن هستید، ترن Dæmonen را امتحان کنید. این ترن بدون کف، از راستای می گذرد که هر سه پیچ معکوس این پارک را در بر می گیرد.

یونیورسال استودیوز (Universal Studios)، فلوریدا

این جاذبه گردشگری بین المللی ار دو پارک موضوعی تشکیل شده است یکی یونیورسال استودیوی فلوریدا و دیگری جزیره ماجراجویی یونیورسال. این دو پارک سرگرمیی یا شهر بازی، هیجان و نشاط را با برخی از فیلم های محبوب تلفیق نموده است؛ فیلم هایی مثل ای. تی. (E.T.) موجود فرازمینی یا سیمپسون ها. در سال های اخیر بخشی از پارک بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است؛ دو بخشی که به جهانی جادوگری هری پاتر اختصاص دارد. یکی هاگزمید (Hogsmeade) و دیگری کوچه دیاگون (Diagon Alley).

علاقه مندان به رمان ها و قیلم های تخیلی از جهانی فانتزی و زیبایی که در جهانی واقعی مجسم شده است لذت می برند. در این مجموعه می توانید جهانی هری پاتر را از نزدیک ببینید و با هری پاتر و دوستانش در ماجراجویی های هیجان انگیز شرکت کنید.

دیزنی لند توکیو

زمانی که صحبت از جهانی شگفت آور و مجذوب کننده دیزنی باشد، هیچ جمله ای نمی تواند هیجان دیزنی لند توکیو را توصیف کند. دیزنی لند، محبوب ترین شهر بازی ژاپن و بعد از پارک های Magic Kingdom در اورلاندو و دیزنی لند کالیفرنیا، سومین پارک پربازدید جهان است. این پارک در سی و دومین سال فعالیت خود بسیاری از پارک های موضوعی و جاذبه های دیزنی را در خود جای داده است؛ از جمله دزدان دریایی کارائیب، کوه اسپلش و پرواز پیتر پن.

این پارک سرگرمیی مجذوب کننده 47 هکتار وسعت دارد و اولین پارک دیزنی است که خارج از ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. در سال 2013، تعداد بازتماشامایندگان این پارک 17/2 میلیون نفر بوده است. این پارک از زمان افتتاح خود در سال 1983 یکی از درآمدزاترین پارک های جهان بوده است. تا سال 1994، بیش از 140 میلیون نفر از این پارک بازدید نموده بودند که از کل جمعیت آن موقع ژاپن بیشتر است.

پارک افتلینگ (Efteling)، هلند

این پارک محبوب، یادآور افسانه ها و اسطوره های قدیمی است و از زمان تاسیسش یعنی سال 1953، همیشه مورد توجه اهالی و گردشگران قرار گرفته است. این پارک سالانه در حدود 4/6 میلیون بازتماشاماینده دارد. از میان 35 وسیله سرگرمیی این پارک می توان به 6 ترن هوایی هیجان انگیز اشاره نمود. اگر می خواهید اوج هیجان را در این پارک تجربه کنید، ترن Baron 1898 را امتحان کنید که در سال 2015 افتتاح شده است. اگر در پی وسایل سرگرمیی هستید که برای کوچک ترها مناسب باشد، می توانید از بخش های Droomvlucht و جنگل افسانه ای تماشا کنید. در جنگل افسانه ای می توانید داستان های کلاسیک و قدیمی را در زندگی واقعی تجربه کنید. ترن Droomvlucht هم یکی از ترن های محبوب پارک است که از میان یک جنگل مسحورنماینده می گذرد.

بتو کاررو ورلد (Beto Carrero World)، برزیل

بتو کاررو ورلد، بزرگترین پارک موضوعی آمریکای لاتین، میزبان خانواده ها وماجراجویانی است که از سراسر جهان به شوق لذت بردن از بخش های مختلف و رنگارنگ آن سفر می نمایند. مهمانان این پارک در بدو ورود در بنایی به نام Castelo das Nações مورد استقبال قرار می گیرند. این بنای رنگارنگ و سرزنده جایی است که در آن می توانید بلیط تهیه کنید و از فروشگاه ها و کافه های آن لذت ببرید. یکی از مجذوب کننده ترین بخش های این پارک که بسیار مورد توجه بازتماشامایندگان قرار گرفته است نمایش سریع و خشن است که از سری فیلم های مجذوب کننده سریع و خشن الهام گرفته است.

پارک یوروپا (Europa)، آلمان

این پارک بزرگترین پارک موضوعی آلمان و دومین پارک پرطرفدار اروپا بعد از دیزنی لند پاریس است. این پارک بزرگ به خاطر بخش های مختلف آن که الهام گرفته از موضوعات هیجان انگیز مختلف ساخته شده اند و به خاطر 12 ترن هوایی داینامیک هیجان انگیز به معروفیت رسیده و مورد توجه گردشگران و هواداران ماجراجویی است. سالانه بیش از 5/5 میلیون ماجراجو از دروازه های این پارک 40 ساله می گذرند تا اوج هیجان و نشاط را در این شهر بازی تجربه نمایند. یکی از جدیدترین ترن های این مجموعه، ترن آرتور نام دارد که هم در فضای باز و هم در محیط بسته راستا دارد و بسیار پرطرفدار و مجذوب کننده است. در بخش های موضوعی مختلف این پارک می توانید به گوشه و کنار اروپا سفر کنید؛ از ماشین پرواز داوینچی و فرهنگ ایتالیایی تا رشته کوه آلپ سوئیس در Swiss Bob Run.

لوت ورلد (Lotte World)، سئول

این پارک را شاید بتوان مرکز سرگرمی و سرگرمی جهان نامید؛ یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری این کشور که بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان را در خود جای داده است. علاوه بر این بخش، از دیگر بخش های مهم و پرطرفدار پارک می توان به جزیره جادویی، پارک سرگرمیی روباز اشاره نمود. در این پارک، سرمایه گذاری های کلانی برای بازسازی مجذوب کننده ترین جاذبه های دیزنی لند انجام شده است. هر آنچه از یک پارک موضوعی و شهربازی بزرگ انتظار دارید می توانید در این مجموعه پیدا کنید. از مهم ترین و مجذوب کننده ترین بخش های این پارک می توان خشم فرعون را نام برد که تداعی نماینده ماجراهای ایندیانا جونز یکی از بخش های محبوب دیزنی لند است. برای اینکه بتوانید از هر دو بخش پارک بهره ببرید و هر دو را در یک روز ببینید، بلیط هایی تحت عنوان Passport Ticket بگیرید.

منبع: کجارو / fodors.com

به "بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید