الهام هاشمی: معین نیست در تیم ملی تیراندازی بمانم یا نه، تحریم های ما بیشتر داخلی است تا خارجی!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، سرمربی تیم تفنگ کشورمان گفت: در داخل فشنگ نداریم، اجازه رفتن به اردوی برون مرزی هم نمی دهند ودر نهایت سهمیه هم می خواهند! به نظر شما چطور چنین چیزی ممکن است؟

الهام هاشمی: معین نیست در تیم ملی تیراندازی بمانم یا نه، تحریم های ما بیشتر داخلی است تا خارجی!

الهام هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ ساعت فانتزی در مورد شرایط اردو و تمرینات تیراندازان بعد از مسابقات جهانی برزیل گفت: بعد از بازگشت از برزیل بچه ها یک هفته استراحت داشتند و بعد تمرینات آغاز شد. رکوردگیری انتخابی برای مسابقات قهرمانی آسیا نیز انجام شد که رکوردها خیلی خوب بود. مشکل اصلی ما فشنگ است. قرار بود دو رکوردگیری سه وضعیت داشته باشیم که به دلیل کمبود فشنگ آن را به یک رکوردگیری تبدیل کردیم، چون رکوردها نزدیک بود هم در بخش زنان و هم مردان بین نفر سوم و چهارم رکورگیری مجدد خواهیم داشت تا بهترین نفرات انتخاب شوند.

فشنگ برسد در خفیف پیشرفت می کنیم

وی در ادامه اضافه کرد:روی هم رفته بچه ها خوب هستند و فکر می کنم در چهل روز باقیمانده تا مسابقات قهرمانی آسیا در تفنگ بادی به سطح آمادگی بالاتری برسند. در خفیف هم فقط بستگی به این دارد که فشنگ به دست ما برسد یا نه. اگر فشنگ برسد قطعا شاهد پیشرفت بچه ها خواهیم بود.

با ادامه این شرایط نباید از سه وضعیت انتظاری داشت

سرمربی تیم تفنگ کشورمان تاکید نمود: تصور کنید رقیبان ما حداقل روزی 250 فشنگ می زنند ولی بچه های ما نهایتا و در روز خوب 50 فشنگ برای تمرین داشتند که از این به بعد همین تعداد را نیز ندارند.

دختران ما هر دو سهمیه المپیک در تفنگ بادی را گرفته اند و فقط سه وضعیت مانده که آن هم بدون فشنگ غیرممکن است. اگر امکان تهیه فشنگ در ایران وجود داشت عالی بود. اما متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد لذا امیدوارم با اردوی بروی مرزی ما موافقت گردد تا بچه ها بتوانند حداقل چند روز با فشنگ بیشتری تمرین نمایند که ان شالله در سه وضعیت هم سهمیه بگیریم. در غیر این صورت و با این شرایط، هیچ کس نباید انتظاری در سه وضعیت داشته باشد.

درخواست اردوی هانوفر در شورای برون مرزی رد شد

وی درخصوص برگزاری اردوی برون مرزی گفت: تقریبا دو ماه پیش درخواست اردوی هانوفر را دادم اما تا جایی که می دانم شورای برون مرزی با آن مخالفت نموده است. فدراسیون برای اولین بار و برای اینکه زمان از دست نرود اقدامات لازم برای این سفر را به موقع انجام داده اما متاسفانه شورای برون مرزی هنوز با آن موافقت ننموده است.

هاشمی در مورد شرایط مردان توضیح داد: بچه ها خیلی خوب هستند و فقط مشکل فشنگ دارند. در رشته سه وضعیت 7 تیرانداز مرد در اردو داشتیم که اگر امکان برگزاری چند رکوردگیری وجود داشت، می توانستیم بهترین ها را انتخاب کنیم اما با یک رکوردگیری حتی ممکن است در انتخاب نفرات اشتباه کنیم.

خدمتی و صادقیان به قطر اعزام می شوند

وی در پاسخ به این سوال که آیا بانوان در بخش تفنگ بادی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شوند، گفت: هرچند در این رشته با توجه به کسب هر دو سهمیه المپیک فرصتی برای کسب سهمیه بیشتر نداریم که اگر داشتیم قطعا می گرفتیم اما نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان بهمراه یک تیرانداز دیگر تیم قدرتمند تفنگ بادی زنان ایران در این دوره از رقابت ها را تشکیل خواهند داد.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان در مورد لزوم برنامه ریزی برای تیراندازان المپیکی و حمایت از سایر تیراندازان برای کسب سهمیه یادآور شد: نجمه و آرمینا با وجود کسب سهمیه در بادی در رشته سه وضعیت هم می توانند در المپیک شرکت نمایند پس با وجود اینکه شرایط در بحث ساچمه و تفنگ بادی بهتر است اما احتیاج به فشنگ برای تمرین در سه وضعیت دارند. اگر موافقت شورای برون مرزی برای اردوی هانوفر را بگیریم ضروری است آنها هم اعزام شوند تا به روند آماده سازی شان برای المپیک ادامه دهند.

معین نیست در تیم ملی بمانم یا نه، تحریم های ما داخلی است

وی در مورد شرایط قرارداد و زمان همکاری با فدراسیون گفت: من تا المپیک با فدراسیون قرارداد دارم اما از نظر خودم اینکه بمانم یا نه، معین نیست. شما فکر کنید مسابقه قهرمانی آسیا 40 روز دیگر است و ما نهایت کوشش خود را به کار گرفتیم ولی فشنگ نیست. درحالیکه می توانیم از خارج فشنگ بیاوریم اجازه ورود آن به کشور را نداریم! در واقع تحریم های ما بیشتر داخلی است و این مشکل جدیدی نیست. واقعا نمی دانم چرا هیچ کسی نمی خواهد به برطرف این مشکل کمک کند. اما به هرحال در داخل فشنگ نداریم، اجازه رفتن به اردوی برون مرزی هم نمی دهند ودر نهایت سهمیه هم می خواهند! به نظر شما چطور چنین چیزی ممکن است؟ ما در المپیک ریو در رشته سه وضعیت فینالیست داشتیم اما حالا بخاطر نداشتن فشنگ حتی شانسی برای کسب سهمیه در این رشته هم نداریم!

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس فدراسیون پیگیر حل این مشکل است، گفت: ظاهرا شورای برون مرزی دو بار با اعزام ما مخالفت نموده اما فدراسیون همچنان در کوشش است که موافقت شان را بگیرد. می گویند بودجه نیست که به اردوی برون مرزی برویم من هم می گویم چشم اما به ما فشنگ بدهید. پس با چه چیزی تمرین کنیم؟ اگر فشنگ نیست این رشته را تعطیل کنید. در بهترین شرایط ورزشکاران ما روزی 50 تا فشنگ داشتند که باید هر سه وضعیت را با آن تمرین می کردند. از 15 اسفند که همکاری ام را با تیم ملی ایران آغاز کردم تا به امروز بچه ها توانسته اند تنها و تنها یک فرم سه وضعیت کامل بزنند آن هم بخاطر رکوردگیری در حالی که باید در تمرینات بارها آن را انجام دهند تا بتوانند از نظر زمان بندی و تکنیک و تاکتیک به آمادگی لازم برسند.

رسانه ها با ما دوست باشند

سرمربی تیم تفنگ کشورمان با اشاره به موضوع مطرح شده در مورد دوپینگ، گفت: دو روز پیش این موضوع مطرح شد. من شنیدم که دو سه نفر از شرکت نمایندگان در مسابقات آزاد دوپینگشان مثبت بوده اما نمی دانم این موضوع چه ربطی به تیم ملی دارد که در رسانه ها به این صورت مطرح شد. از آنجایی که مسابقات آزاد، انتخابی تیم ملی بودند ما خودمان از ستاد مبارزه با دوپینگ خواسته بودیم که از تیراندازان تست بگیرند تا مطمئن شویم که بچه هایی که شانس ورود به اردوی تیم ملی را دارند پاک هستند. این نشانه پاکی تیم ماست که حتی برای مسابقات انتخابی هم تست دوپینگ می گیریم اما متاسفانه رسانه ها به گونه ای خبر را منتشر کردند که انگار از ما مچ گیری کردند و ملی پوشان دوپینگی بودند. از این فرصت استفاده می کنم و از رسانه ها می خواهم که دوست ما باشند. ما مسائل زیادی داریم و من دست کمک به سمت آنها دراز می کنم که در برطرف مسائل مان به ما کمک نمایند نه اینکه وقتی مسئله ای وجود ندارد برای ما حاشیه ایجاد نمایند. بچه های ما مدام در مسابقات بین المللی حضور دارند و همواره تست دوپینگ شان منفی بوده، این جوسازی ها علیه تیراندازی خیلی بی انصافی است.

هاشمی در مورد مصدومیت مه لقا جام بزرگ یادآور شد: شرایط جام بزرگ بهتر است و می تواند تمریناتش را انجام دهد و در ریو هم رکورد خوبی داشت. انشالله در 40 روز آینده به آمادگی بهتری هم می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "الهام هاشمی: معین نیست در تیم ملی تیراندازی بمانم یا نه، تحریم های ما بیشتر داخلی است تا خارجی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام هاشمی: معین نیست در تیم ملی تیراندازی بمانم یا نه، تحریم های ما بیشتر داخلی است تا خارجی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید