الحاق جمهوری آذربایجان به طرح ویزای شینگن آسیای مرکزی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، طرح ویزای شینگن آسیای مرکزی از ماه فوریه سال 2019 میلادی برای ازبکستان و قزاقستان به کار گرفته می گردد، جمهوری آذربایجان نیز می تواند به این طرح ملحق گردد.

الحاق جمهوری آذربایجان به طرح ویزای شینگن آسیای مرکزی

رپورت، ویزای مشترک آسیای مرکزی موسوم به Silk visa شبیه ویزای شینگن اتحادیه اروپا است.

اولوگ بیک کاسیم خوجایوف، معاون کمیته دولتی گردشگری ازبکستان، با اشاره به اینکه از اوایل سال آینده میلادی اجرای طرح ویزای مشترک آسیای مرکزی شروع می گردد، گفت:

این ویزا با هدف اقدام مشترک برای جلب بیشتر گردشگران خارجی به منطقه آسیای مرکزی و به طور کلی معرفی هر چه بیشتر این منطقه به کار گرفته می گردد.

معاون کمیته دولتی گردشگری ازبکستان اضافه نمود:

درحال حاضر قرقیزستان و تاجیکستان هم نسبت به طرح ویزای مشترک آسیای مرکزی علاقه نشان می دهند و قزاقستان برنامه ریزی نموده است جمهوری آذربایجان و ترکیه را نیز به این طرح ملحق کند.

شینگن به مجموعه کشورهای اروپایی گفته می گردد که تحت پیمانی با همین نام، قوانین یکپارچه ای در راستای فعالیت ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع نموده اند. به سبب همین پیمان، تمامی مردم کشورهای خارج از این اتحادیه، جهت سفر و اقامت در این منطقه ها، موظف به اخذ مجوز ورود و روادیدی جامع و واحد موسوم به ویزای شینگن (Schengen Visa) هستند.

مسافران خارج از منطقه شینگن می توانند با در اختیار داشتن ویزای شینگن، تحت زمان و شرایط مشخصی، به هر یک از کشورهای عضو این پیمان سفر نمایند و در آن اقامت داشته باشند.

منبع: کجارو / کجارو / ایرنا

به "الحاق جمهوری آذربایجان به طرح ویزای شینگن آسیای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحاق جمهوری آذربایجان به طرح ویزای شینگن آسیای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید