اعلام مشمولان یارانه کرونا ، نام نویسی نداریم ، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی منتظر نباشند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، به گزارش تجارت نیوز، پس از اعلام واریز مرحله اول یارانه کرونا برای خیلی از مردم ابهامات و سوالاتی وجود داشت که این یارانه به چه کسانی رسیده است.

اعلام مشمولان یارانه کرونا ، نام نویسی نداریم ، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی منتظر نباشند

در چند روز اخیر تجارت نیوز پیگیر این موضوع بود و در گزارش هایی به این موضوع پرداخت. بخشی از کامنت ها و درخواست های مردم را در گزارش اولین یارانه کرونا واریز شد می توانید بخوانید.

پس از آن، در گزارشی دیگر اشاره شد که از 24 میلیون خانوار ایرانی، دو میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند. طبق آخرین اظهارات مقامات مسئول به نظر می رسد همین سه میلیون خانوار، از اقشار هدف گذاری شده برای دریافت یارانه کرونا بوده اند. اما به نظر می رسد این طور نبوده است.

پس از این به دلیل اینکه بعضی مشمولان کمیته امداد و بهزیستی مدعی شدند آنها مشمول این یاری دولت نشده اند، تجارت نیوز این موضوع را از دو دستگاه وزارت کار و سازمان برنامه پیگیری کرد.

حامد شمس، روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتی در پاسخ به ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت نیوز نوشت: سازمان برنامه و بودجه متولی توزیع این یاری است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست اندرکار توزیع نیست.

پس از آن، پیگیری های بعدی از سازمان برنامه نیز نتیجه داد و دقایقی پیش، مهدی قمصریان، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان برنامه در توییتی در پاسخ به درخواست سردبیر تجارت نیوز به صورت مبسوط جزییات جدید یارانه کرونا را تشریح و مشمولان یارانه کرونا را اظهار داشت.

قمصریان شرح داده است: حدود سه میلیون نفر نه خانوار، حمایت های دولت را در چهار ماه از 200 تا 600 هزار تومان دریافت می نمایند. همانگونه که قبلا اعلام شد این یاری ها به افرادی پرداخت می گردد که مطلقا فاقد هرگونه درآمد مستمری باشند، لذا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و احتیاج بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول دریافت این یاری ها نیستند.

وی افزود: نکته دوم این که یاری های واریزی دولت در هر یک از مراحل چهارگانه که ماهانه براساس بعد خانوار پرداخت می گردد حدود 330 میلیارد تومان است.

قمصریان در پاسخ به این سوال که شناسایی مشمولان یارانه کرونا با چه سازوکاری انجام می گردد؟ مطرح کرد: براساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و سایر بانک های اطلاعاتی مانند سازمان ثبت، نظام بانکی و صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی.

وی توضیح داد: در این موضوع ثبت نام و گزینشی صورت نگرفته و براساس بانک های اطلاعاتی اقدام می گردد.

قمصریان در انتها درباره مراحل بعدی پرداخت یارانه کرونا اعلام کرد: همانگونه که اشاره شد یاری ها ماهانه است؛ مرحله اول در اسفند ماه سال 98 پرداخت شد و سه مرحله بعدی در سه ماه اول سال 1399 پرداخت خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

به "اعلام مشمولان یارانه کرونا ، نام نویسی نداریم ، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی منتظر نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مشمولان یارانه کرونا ، نام نویسی نداریم ، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی منتظر نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید