اختلالاتی که موجب ریزش مو می شوند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، دلایلی متعددی وجود دارد که می تواند موجب ریزش مو در فرد گردد و این مشکل می تواند ارثی، نتیجه درمان های پزشکی یا حتی به علت وجود یک بیماری زمینه ای باشد.

اختلالاتی که موجب ریزش مو می شوند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مشکل ریزش مو در حالت طبیعی موضوع نگران نماینده ای نیست اما در صورتیکه شدید باشد و منجر به طاسی گردد، باید مورد رسیدگی قرار گیرد و منبع مشکل، شناسایی گردد.

نشریه آنلاین تایمزآو ایندیا در گزارشی به بعضی از اختلالات و مسائل جسمی که می توانند منجر به ریزش یا نازک شدن تارهای مو شوند و ممکن است به مداخله پزشکی احتیاج گردد، اشاره نموده که به توضیح زیر است:

مسائل تیروئید

ریزش مو می تواند نتیجه عدم تعادل هورمون ها باشد. هورمون ها به تنظیم عملنمودهای بدن یاری نموده و نقش مهمی در رشد مو دارند. غده تیروئید با ترشح هورمون های خاص خود، توانایی بدن را در جذب مواد مغذی ضروری مانند آهن، کلسیم و ... که مسئول رشد مو هستند، کنترل می نماید. در این میان اختلالاتی چون کم کاری یا پرکاری تیروئید می تواند منجر به ریزش مو گردد.

آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه ای)

آلوپسی آره آتا، یک بیماری خود ایمنی است که با ریزش مو و طاسی همراه است. این بیماری زمانی ظاهر می گردد که سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله نموده و در نتیجه باعث نازک شدن موها، ریزش تکه ای مو و طاسی می گردد. این بیماری می تواند موقت یا دائمی باشد اما قابل درمان است.

لوپوس

لوپوس یکی دیگر از بیماری های خود ایمنی است که می تواند منجر به ریزش مو شده و باعث التهاب گسترده پوست به خصوص در قسمت صورت و ناحیه سر گردد. این عارضه به تدریج باعث می گردد موی سر نازک شده و در نهایت منجر به طاسی می گردد.

کمبود مواد مغذی

مطالعات نشان داده که کمبود بعضی مواد مغذی و املاح معدنی ضروری می تواند منجر به ریزش مو گردد، به همین علت است که بسیاری از متخصصان، رژیم غذایی مناسب را برای بازگرداندن رشد و استحکام مو توصیه می نمایند. آهن، روی، اسیدهای چرب و ویتامین های مختلف همگی مواد مغذی مهمی هستند که باید در رژیم غذایی گنجانده گردد تا از ریزش مو جلوگیری گردد.

استرس و ریزش مو

وقتی صحبت از استرس مرتبط با ریزش مو می گردد، می توان به سه نوع مختلف این عارضه اشاره نمود: ریزش موی تلوژن افلوویوم (فردی که بیش از 6 ماه ریزش مو را تجربه می نماید به عنوان فرد مبتلا به تلوژن افلوویوم مزمن شناخته می گردد و این بیماری اغلب برگشت پذیر است)، تریکوتیلومانیا (اختلال کندن موی وسواسی) و آلوپسی آره آتا.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختلالاتی که موجب ریزش مو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلالاتی که موجب ریزش مو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید