اجرای آزمایشی سامانه موتور برقی اشتراکی هوشمند در عباس آباد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک از اجرای آزمایشی سامانه موتور برقی اشتراکی هوشمند در اراضی عباس آباد خبر داد.

اجرای آزمایشی سامانه موتور برقی اشتراکی هوشمند در عباس آباد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، یعقوب آزاده دل گفت: سامانه موتور برقی اشتراکی هوشمند از ابتدای سال تازه با همکاری شرکت نوسازی اراضی عباس آباد برای آشنایی بیشتر شهروندان و همچنین تحلیل رفتار آنان در استفاده از این شیوه، در راستا های تعیین بصورت آزمایشی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سامانه، شرکت ها و استارتاپ های متعددی مورد شناسایی و بررسی قرار گرفتند، شرح داد: با توجه به ضرورت استفاده از شیوه های حمل و نقلی پاک و نیاز شهروندان به بهره گیری از وسایل نقلیه کم حجم و در دسترس برای طی مسافت های کوتاه، سازمان حمل و نقل و ترافیک علاوه بر سیستم دوچرخه اشتراکی هوشمند، به کارگیری سایر روش های اشتراکی هوشمند را نیز در برنامه دارد.

آزاده دل ادامه داد: با توجه به تعیینات و چهارچوب های فنی و ایمنی مورد نظر سازمان حمل و نقل و ترافیک، تنها یک شرکت توانست مجوز لازم را کسب کرده و در نوروز سال 1401 وارد فاز آزمایشی شود. البته سایر شرکت های فعال در حوزه میکروموبیلیتی و حمل و نقل اشتراکی هوشمند همچنان می توانند برای اجرای سیستم حمل و نقلی خود در شهر تهران اقدام به اخذ مجوز نمایند.

سرپرست معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک اضافه نمود: سرویس موتور های برقی اشتراکی با نام زی رو به شهروندان اجازه می دهد، در مکان های تعیین شده، سفر های درون شهری خود را به راحتی و بدون واسطه و تنها با چند کلیک در اپلیکیشن اختصاصی آن انجام دهند.

به گفته آزاده دل، طی مدت کوتاه راه اندازی آزمایشی این سامانه، حدود 650 کاربر، 2500 دقیقه سفر ثبت کرده اند که پیش بینی می شود با افزایش تعداد ایستگاه ها و اطلاع رسانی بیشتر، تعداد مخاطبین هم افزایش یابد.

براساس این گزارش، در صورتی که این شرکت بتواند در دوره آزمایشی، شاخص های موردنظر سازمان حمل و نقل و ترافیک را کسب کند، برای ارائه خدمات، وارد مرحله حمل و نقل در یکی از معابر تهران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای آزمایشی سامانه موتور برقی اشتراکی هوشمند در عباس آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای آزمایشی سامانه موتور برقی اشتراکی هوشمند در عباس آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید