6 روز تا انتها مهلت پرداخت طلب پروپئیچ

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، سه شنبه هفته آینده مهلت استقلال برای پرداخت بدهی پروپئیچ به خاتمه می رسد. استقلالی ها اگر دست، دست نمایند 2 پنجره جابجایی از جذب بازیکن محروم می شوند.

6 روز تا انتها مهلت پرداخت طلب پروپئیچ

آری، فرصت آن چنانی باقی نیست. کامران منزوی نیز در صحبت های اخیرش به نزدیک شدن به زمان معین شده اشاره نموده است. استقلال باید تا قبل از 16جولای بدهی پروپئیچ را تمام و کمال بپردازد. در باشگاه استقلال هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده است. اگر فیفا نپذیرد که از محل درآمد های استقلال پولی به حساب پروپئیچ واریز گردد آنگاه مسئولان باشگاه استقلال باید خود راهی برای انتقال پول به حساب این بازیکن پیدا نمایند که تعیین نیست از چه راهی خواهد بود. موضوع آن قدر حاد هست که نگرانی ها را به نقطه اوج برساند. استقلالی ها باید دست بجنبانند. این ماجرا شوخی بردار نیست. جای اغماضی هم از سوی فیفا وجود ندارد. بدهی باید تا دلار آخرش پرداخت گردد.

***

بامداد سه شنبه هفته جاری مصادف با 16 جولای مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت 370هزار دلار بدهی به پروپئیچ به سرانجام خواهد رسید. بعد از شکایتی که این بازیکن از باشگاه استقلال به فیفا داشت، زمان 2 ماهه ای برای پرداخت بدهی اش به علاوه جرایمی که از سوی فیفا اعمال شده، معین گشت که این روزشمار نفس های آخرش را شماره می نماید وچنانچه تا سه شنبه هفته آینده باشگاه استقلال پیروز به پرداخت بدهی این بازیکن نگردد از 2 پنجره نقل وانتقالات محروم خواهد شد.

فیفا به باشگاه استقلال اعلام نموده که این فرصت تجدید نا پذیر است و بدهی پروپئیچ باید تا قبل از رسیدن به این روز پرداخت گردد اما سوال این است که به دنبال محدودیت هایی که تحریمها به وجود آورده و مراودات بانکی به کلی مسدود شده، آیا باشگاه استقلال می تواند به وسیله بانک این مبلغ را به حساب بازیکن سابقش واریز کند یا خیر؟

برخلاف آنچه تا به امروز برخی جریان های رسانه ای منتشر نموده اند هیچ یک از درآمد های استقلال در فیفا به این باشگاه برنگشته و مشکلاتی که در این راستا وجود دارد مانع از انتقال پول شده است. حتی فدراسیون فوتبال هم نتوانسته درآمد های حاصل از حضور در جام جهانی را به حساب خود برگرداند اما شاید باشگاه استقلال به واسطه رایزنی های خود بتواند بدهی پروپئیچ را به وسیله حساب فیفا به حساب این بازیکن پرداخت که باید دید آیا قوانین فدراسیون جهانی فوتبال اجازه می دهد که پول مستقیم به وسیله فیفا به حساب پروپویچ پرداخت گردد یا خیر. به هرحال باشگاه استقلال زمانی ندارد و تا آن روز باید فیفا را قانع کند که می تواند بدهی پروپئیچ را بپردازد تا از محرومیت در امان بماند.

بدون شک اگر در راه پرداخت این بدهی اهمال گردد باشگاه استقلال نیز به همان بلایی دچار خواهد شد که باشگاه پرسپولیس شد و نتوانست در 2 پنجره نقل وانتقالات از بازیکنان جدید بهره بگیرد. البته شاید برخی ها در باشگاه استقلال باشند که از وقوع چنین جریمه ای استقبال نمایند تا شاید استقلالی ها نیز همچون پرسپولیس بعد از این که خود را در تنگنای بیشتری می بینند کوشش شان را بیشتر نموده و با عزمی جدی تر در رقابت های داخلی و خارجی حاضر شوند و چه بسا این فشار بعد از سال ها برای استقلال قهرمانی به همراه آورد!

تکمله: درباره اینکه باشگاه استقلال اکنون چنین بودجه ای دراختیار دارد تا از مخمصه پروپئیچ خلاص گردد روایت های گوناگون به گوش می رسد. برخی از پر بودن حساب باشگاه خبر می دهند و جذب دیاباته و پاتوسی را دلیلی بر این ادعا می دانند وبرخی هم اعتقاد دارند که استقلال در کیسه اش پولی ندارد. شاید استدلال اول درست باشد. اینکه استقلالی ها پول دارند اما کوشش می نمایند ارگان های دیگر یعنی وزارت ورزش یا حتی وزارت امورخارجه این مبالغ را از حساب خود بپردازند تا جا برای مانور بیشترآبی ها در نقل وانتقالات باز بماند؟!

منبع: ایران ورزشی

به "6 روز تا انتها مهلت پرداخت طلب پروپئیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 روز تا انتها مهلت پرداخت طلب پروپئیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید