نورافکن را قرضی نمی خواهیم، چراقوانین برای تمام تیم ها یکسان نیست؟

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، فرهاد حمیداوی درباره سخت گیری فدراسیون فوتبال برای استانداردسازی ورزشگاه ها و مسائل باشگاه ها در این ارتباط، گفت: امیدوارم مسئولان در سراسر کشور با خرد جمعی باعث شوند مردم بیشترین امکانات را برای تماشای مسابقات فوتبال و بازی های تیم محبوبشان داشته باشند. این هفته شنیدم که ما باید مسابقاتمان را در ورزشگاه ثامن برگزار کنیم. مسائلی که بیان شده، بحث امنیتی و حجم تماشاگر است. ورزشگاه امام رضا (ع) 30 هزار نفری است ولی ورزشگاه ثامن 50 هزار نفری.

نورافکن را قرضی نمی خواهیم، چراقوانین برای تمام تیم ها یکسان نیست؟

وی افزود: خدا را شکر سال گذشته تمام مسابقات ما بدون حتی یک مورد مشکل در استادیوم امام رضا برگزار گشت. هواداران خوب مشهدی نشان دادند فهیم و با درک و با فرهنگ هستند. امیدوارم بتوانیم امسال هم در استادیوم امام رضا خدمت گذار مردم باشیم.

مالک باشگاه پدیده درباره اینکه آیا میزبانی این باشگاه در استادیوم ثامن قطعی شده است؟ تاکید کرد: اجازه بدهید تا 48 ساعت آینده مشخص می شود.

حمیداوی در خصوص مسائل استادیوم ثامن و اینکه آیا این استادیوم استانداردهای لازم را دارد؟ یادآور شد: این استادیوم اصلاً قابل قیاس با استادیوم امام رضا نیست. ما امسال آسیایی هستیم. برای اولین بار یک تیم از خراسان آسیایی شده است. این یک اتفاق دست نیافتنی بوده است. امروز آبروی ایران هستیم و یک استادیوم خوب برای کشورمان با ارزش است.

وی درباره سه شرط فدراسیون برای استادیوم و شرایط استادیوم ثامن گفت: مدیر کل ورزش و جوانان استادیوم را رسانده است و از 10 روز دیگر قابل بهره برداری است ولی سه شرط مدنظر فدراسیون را دار نمی باشد. حرف من این است که استادیوم امام رضا به فوتبال مملکتمان شخصیت می دهد.

مالک پدیده در خصوص لغو اردوی خارجی این تیم، بدون نام بردن استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: با سفارش وزیر ورزش از اردوی خارجی صرفنظر کردیم. الان تیم در تهران است. از این اتفاق گلایه دارم. می دانید که بعضی از تیم ها، اردوی خارجی را در دستور کار قرار داده اند. یک ماه پیش در جلسه ای به مدیران باشگاه ها گفته بودند به خاطر عدم خروج ارز، اردوها را در ایران برگزار کنید. ما برای ترکیه برنامه ریزی داشتیم ولی این برنامه را لغو کردیم. امسال انتظارات از ما بالاست و لازم بود حداقل یک اردوی 10 روزه خارجی داشته باشیم. سفارش فدراسیون و وزیر را به دیده منت گذاشتیم ولی تیم های دیگر به اردوی خارجی رفتند.

حمیدواری ادامه داد: دوست داشتم اگر توصیه ای هست برای تمام تیم ها یکسان باشد. ما سال گذشته از تمام پتانسیل های داخل کشور استفاده کردیم. فقط در 5 بازی آخر چاواریا را به خاطر فشارها به تیم افزودیم. امسال هم از قافله عقب ماندیم. گفتند مربی و بازیکن خارجی نگیریم ولی تیم های دیگر در این زمینه اقدام کردند. انگار اگر فقط تیم ما از کشور ارز خارج کند، ضرر می کنیم. همه تیم ها دارند انجام می دهند. امیدوارم قوانین و توصیه ها برای تمام تیم ها یکسان باشد.

وی گفت: در چهار، پنج سال اخیر قانونی را گذاشته اند که بازیکن حتماً از سری آ و ب برزیل بیاوریم. این قانون برای آن زمان و به هر دلیلی وضع شده است. اگر یک تیمی شخصی هزینه می کند و یک بازیکن از درجه 5 یا 25 برزیل بیاورد چه اتفاقی می افتد؟ اسم نمی آورم ولی الان بازیکنی در تیم های ایرانی هست که شرایط بازی در لیگ ایران را نداشت ولی بعداً برایش قانون ساختند. الان هم یک بازیکنی وجود دارد که از لیگ سوم برزیل آمده (استنلی کی روش مهاجم سپاهان) و دو باشگاه خواهان او هستند. این بازیکن اتفاقاً تا مرز آقای گلی هم می رود؛ پس کیفیت دارد. باید قبول کنیم سطح فوتبال ما با سطح دنیا فاصله دارد.

مالک باشگاه پدیده که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، درباره خریدهای این تیم تاکید کرد: با باشگاه شارلوا برای نورافکن صحبت کردیم. شارلوا دنبال انتقال قرضی نورافکن بود که در سیاست ما جذب قرضی بازیکن نیست.

وی درباره اینکه نورافکن پیشنهاد پدیده را رد کرده و گفته بود می خواهد در شارلوا بماند، تاکید کرد: من هم خواندم که نورافکن گفته بود می خواهم در شارلوا بمانم ولی شخصاً با او صحبت کردم و او کاملاً ابراز تمایل کرد. بعد از این ابراز تمایل بود که به شارلوا نامه زدیم ولی جذب این بازیکن فعلاً قطعی نشده است.

مالک باشگاه پدیده با بیان اینکه مذاکراتی با روح الله باقری اجرا شده است، گفت: یک دفاع چپ برزیلی دو روز است در تمرینات حضور دارد. چاواریا هم امروز به ایران رسید. یک مهاجم آفریقایی هم ان شاءالله این هفته به اردوی ما اضافه می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نورافکن را قرضی نمی خواهیم، چراقوانین برای تمام تیم ها یکسان نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورافکن را قرضی نمی خواهیم، چراقوانین برای تمام تیم ها یکسان نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید