4000 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: حدود چهار هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت کلزا رفت.

4000 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از ایسنا، شهریار قاسمی با بیان این که تاکنون 3730 هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شده، گفت: 190 هکتار از این سطح در مناطق گرمسیر استان و در شهرستان های قصرشیرین و سرپلذهاب و مابقی در شهرستان های معتدل وسرد استان کشت شده است.

قاسمی با اشاره به بسته شدن پرونده کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان، گفت: کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان نیز در روزهای خاتمهی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیشترین کلزای کشت شده در استان در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آباد غرب و روانسر است.

قاسمی در ادامه هدف گذاری صورت گرفته برای کشت کلزا در سال زراعی جاری را حدود 15 هزار هکتار بیان کرد و اضافه نمود: شرایط آب و هوایی نامناسب سال زراعی گذشته، سرمای اردیبهشت و تنش خشکی اواخر این ماه و نهایتا شیوع آفت سنک در مزارع کلزا در سال گذشته که منجر به کاهش عملکرد محصول شد، در کنار وجود محصولات رقیبی مثل یونجه، آفتابگردان آجیلی و... سبب کاهش سطح زیر کشت این محصول در سراسر کشور در سال زرعی جاری شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: با وجود کاهش سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه، کماکان این استان جزو پنج استان اول کشور از نظر سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی جاری به شمار می رود.

وی در ادامه شرایط مزارع کلزای استان را در حال حاضر خوب ارزیابی کرد و اضافه نمود: در بازدیدهایی هم که کارشناسان شرکت اورالیس فرانسه از مزارع کلزای استان داشتند، شرایط این مزارع خوب ارزیابی شده است.

قاسمی در خاتمه از کلزا کاران خواست حتما مزارع خود را بیمه نمایند تا در صورت بروز خسارت پشتوانه ای برای حمایت داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "4000 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4000 هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید