کوهستان باستانی نمرود در ترکیه و نحوه سفر به آن│ تصاویر مجسمه های غول پیکر تاریخی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، کوهستان باستانی نمرود در کشور ترکیه یکی از جاذبه های باستان شناختی و گردشگری کشور ترکیه است که با مجسمه های غول پیکر 9 متری تاریخی در فهرست میراث جهانی وارد شده است.

کوهستان باستانی نمرود در ترکیه و نحوه سفر به آن│ تصاویر مجسمه های غول پیکر تاریخی

وبلاگ ساعت فانتزی : کوهستان باستانی نمرود در کشور ترکیه یکی از کوه های باستانی است که آثار تاریخی آن به سال های 62 تا اول پیش ازمیلاد بازمی گردد.

کوهستان نمرود کوهی به ارتفاع 2 هزار و 134 متر در جنوب شرقی ترکیه است. این کوه به دلیل داشتن قله ای غنی از مجسمه های بزرگی که اطراف قبری شاهی را گرفته اند شهرت جهانی دارد.

نام این کوه از نام نمرود، پادشاه بابل گرفته می گردد. براساس اسطوره های ارمنی، هایک که به عنوان بنیانگذار ارمنستان شناخته می گردد نمرود پسر کوش پسر حام پسر نوح را شکست داد و آن را در این کوهستان دفن کرد. براساس روایات اسلامی، نمرود همان پادشاهی است که ابراهیم را در آتش انداخت اما آتش به اذن خداوند گلستان شد.

کوه نمرود در 40 کیلومتری شمال کاختا یا کاهتا نزدیک شهر آدیامان در ترکیه قرار گرفته است. سال 62 پیش ازمیلاد شاه آنتیوخوس اول، پادشاه سلسله ایرانی یونانی کوماژن، بر قله این کوه مقبره ای ساخت که با مجسمه های عظیمی در شمایل خودش به ارتفاع 8 تا 9 متر، دو شیر، دو عقاب و مجسمه هایی از خدایان یونانی، ارمنی، مادی و اهورامزدا، هرکول و آپولو-مهر-میترا احاطه شده است.

اولین حفاری های این سایت را کارل سستر، مهندس مدیر پروژه راهسازی برای عثمانی ها، در سال 1881 انجام داد. کوه نمرود در 1987 وارد فهرست جهانی یونسکو شد. گردشگران بین ماه های آوریل تا اکتبر از این سایت بازدید می نمایند.

سفر به این کوه ازطریق شهر آدیامان با خودرو، اتوبوس و بالگرد امکان پذیر است.

منبع: چمدان

به "کوهستان باستانی نمرود در ترکیه و نحوه سفر به آن│ تصاویر مجسمه های غول پیکر تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهستان باستانی نمرود در ترکیه و نحوه سفر به آن│ تصاویر مجسمه های غول پیکر تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید