کالریهای موجود در روغن کانولا

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، چنانچه در پی اطلاعاتی در مورد محتوای کالری موجود در روغن کانولا هستید، نیازی به جستجوی بیشتر نیست. این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد کالریهای موجود در این نوع روغن و فوائد سلامتی بخشی که

کالریهای موجود در روغن کانولا

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

چنانچه در پی اطلاعاتی در مورد محتوای کالری موجود در روغن کانولا هستید، احتیاجی به جستجوی بیشتر نیست. این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد کالریهای موجود در این نوع روغن و فوائد سلامتی بخشی که می توانید با خوردن آن بدست آورید را در اختیارتان قرار می دهد.

روغن کانولا از دانه های دو گونه خاص کشاورزی از کلزا یا تخم منداب (rapeseed) بدست می آید. دو گونه خاص کشاورزی تحت عناوین براسیکا کامپستریس ال (B. campestris L) و براسیکا ناپوس ال (Brassica napus L) شناخته شده که منابع اصلی روغن کانولا با محتوای به ویژه پایین اسید اروسیک در مقایسه با سایرین است. در واقع نام کانولا CANOLA از ترکیب واژه های CANadian Oil, Low Acid روغن کانادایی، و اسید کم مشتق شده است. محصولی مهم در ایالات متحده بوده که حدود 7 تا 10 میلیون تن از این دانه یا بذر در سال فراوری می گردد. این روغن از زمانهای قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است، اما توسعه نوع خاص کلزا که منجر به ایجاد روغنی با اسید اروسیک پایین می گردد، پدیده ای است که اخیراً به انجام رسیده است.

دلیل آنکه این نوع روغن به تازگی با افزایش تقاضا روبرو شده است، فوائد تغذیه ای آن می باشد. بدن ما هر آنچه که از مواد غذایی مصرف شده ، قابل استفاده باشد را جذب می کند و بنابراین بجای طعم و مزه، این محتوای مواد مغذی است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. تنها اطلاع از میزان کالری کافی نیست. احتیاج است که از نحوه و شکلی که این کالریها جذب می شوند هم اطلاع داشته باشید. به این معنی که بایستی از ماهیت تغذیه ای کالریهای مصرفی آگاه باشید. در این بخش بعضی از حقایق تغذیه ای روغن کانولا که ضروری است بدانید را آورده ایم.

تجزیه و تحلیلی که بر روی این روغن انجام شد نشان می دهد که میزان چربی اشباع شده آن کم می باشد. سطح پایین چربی اشباع شده به این معنا است که مصرف آن احتمال بروز بیماری قلبی عروقی را بوجود نمی آورد.

دیگر نکته مثبت آن سطوح بالای چربیهای اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) موجود در این روغن است که محتوای کلسترول LDL یا کلسترول بد را کاهش و سطوح کلسترول HDL یا کلسترول خوب را افزایش می دهد.

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 به شکل اسید آلفا ـ لینولنیک بوده که تعیین شده است خطر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی و هم خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می دهد. عدم وجود کلسترول و سدیم در این روغن، آن را یکی از سالمترین روغنهای آشپزی ساخته است.

در مورد اثر سطوح پایین اسید اروسیک موجود در روغن کانولا که منجر به بیماری قلبی می گردد، بحث و جدل وجود دارد. فرایند فراوری آن به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. از یک طرف، فراوری نمایندگان آن در مورد فوائد این روغن به تبلیغ می پردازند در حالی که از سوی دیگر، منتقدان به خطرات ناشی از آن اشاره می نمایند. با این حال، به نظر می رسد افراد هواخواه و موافق این روغن بیشتر از مخالفان آن بوده که این خود اطمینان بخش است. این روغن به وسیله اداره غذا و داروی ایالات متحده به اسم روغنی با توانایی کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی مورد تأیید قرار گرفته است.

میزان کالریهای موجود

اکنون که از محتوای تغذیه ای روغن کانولا اطلاع یافتیم، اجازه دهید میزان کالریهای مصرفی در یک وعده روغن کانولا را مورد بحث قرار دهیم. 10 گرم و یا 2 قاشق چایخوری روغن کانولا حاوی به طور تقریبی 80 کالری است. این کالریها عمدتاً از چربیهای نوع اشباع نشده مونو بدست می آیند. علاوه بر مواد مغذی فوق الذکر، بعلاوه حاوی میزان سالمی از ویتامین K است. با در نظر گرفتن تعیینات تغذیه ای و میزان کالریهای موجود در این روغن، می توان نتیجه گرفت که برای بدن سبک بوده و سیستم سوخت و ساز بدن ما را چندان تحت فشار قرار نداده در حالی که فوائد فراوانی را به همراه دارد.

دانستن این موضوع اهمیت دارد که دقیقاً آنچه در غذای خود بکار می بریم مانند آنچه می خوریم خود را در سلامت ما نشان می دهند. در حالی که احتیاط و وسواس زیاد در مورد کالریهای مصرفی که مانع از لذت بردن شما از غذا می گردد را توصیه نمی کنیم، اما بایستی بدانید که حفظ مراقبت از آن همیشه مفید خواهد بود.

منبع: راسخون

به "کالریهای موجود در روغن کانولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالریهای موجود در روغن کانولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید