نگاهی به مودم 4.5G آلکاتل BT71

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، در بازاری که مملو از مودم های سیم کارتی 4G و 4.5G است؛ مودمی مانند آلکاتل Mini Hub BT71 کمتر دیده می گردد. البته، آلکاتل در بازار ایران چندین مودم خوب مانند و و دارد که باز باعث شدند مودمی BT71 زیاد سروصدا نکند.

نگاهی به مودم 4.5G آلکاتل BT71

مودم سیم کارتی 4.5G آلکاتل BT71 که برای اپراتور BT انگلیس ساخته شده است و در بعضی سایت ها با نام BT Mini Hub BT71 شناخته می گردد؛ در سال 2020 عرضه شده و کاملا یک مودم همراه و جیبی کوچک برای اتصال به اینترنت دیتا و ساختن هات اسپات شخصی است.

این مودم که وزن چندانی ندارد و از بدنه ای بسیار نازک برخوردار است؛ از باندهای فرکانسی 1 و 3 و 7 و 8 و 20 روی شبکه های FDD پشتیبانی می نماید و بزرگ ترین مزیت آن، آنلاک بودن برای همه سیم کارت های موبایل است.

این مودم در رده LTE Cat7 با سرعت دانلود حداکثر 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثر 100 مگابیت بر ثانیه است؛ سرعت و رده ای که این روزها در بازار ایران، پرطرفدار است.

پرونده ویژه:

در حالی که مودم های 4.5G لاک شده در بازار ایران قیمت های بالایی دارند؛ خرید یک مودم 4.5G آنلاک با قیمتی حدود 2.5 میلیون تومان تا حداکثر 3 میلیون تومان، جالب است.

وای فای مودم BT71 دوبانده است و حداکثر سرعت آن روی فرکانس 5 گیگاهرتز به 867 مگابیت می رسد. البته، در بعضی سایت ها نوشته شده است که فقط فرکانس 2.4 گیگاهرتز فعال می گردد و خبری از فرکانس 5 گیگاهرتز نیست.

مودم آلکاتل BT71 از مودم های EE70 و EE71 و EE120 این شرکت ضعیف تر است؛ مثلا دارای باتری با ظرفیت نسبتا کم 2150 میلی آمپرساعتی است که حدودا 4 ساعت برای اتصال به شبکه های 4G انرژی دارد.

در بالای این مودم یک کلید روشن/خاموش قرار داده شده و در بخش پایینی نیز درگاه مینی USB برای شارژ باتری دیده می گردد.

بیشتر بخوانید:

با برداشتن درپوش پشتی مودم، می توانید باتری قابل تعویض بنفش رنگ آن را مشاهده کنید و پس از اینکه باتری را درآوردید؛ به شیار سیم کارت و کلید ریست مودم می رسید؛ یعنی از طراحی مودم های قابل حمل قدیمی سود می برد.

در بخش جلویی مودم نیز چراغ های آنتن، وای فای، پیامک و باتری از چپ به راست تعبیه شده اند.

اپراتور BT این مودم را از اواسط سال 2021 وارد بازار نموده است و نسبتا یک مودم به روز با حداقل ترین ویژگی ها است.

اگر دوست داشتید مودم جیبی آنلاک 4.5G خریداری کنید؛ می توانید روی خرید مودم آلکاتل BT71 فکر کنید.

بیشتر بخوانید:

البته، مودم هایی مانند EE71 و EE70 از این مودم مقرون به صرفه تر هستند. مودم EE71 آلکاتل در بازار ایران قیمتی حدود 2 تا 2.5 میلیون تومان دارد و مودم EE70 قدیمی با آن طراحی خاص زرد رنگ خود قیمتی حدود 2 میلیون تومان پیدا نموده است و حتی روی بعضی سایت ها باز هم مقرون به صرفه تر و حدود 1 میلیون و 700-800 هزار تومان است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "نگاهی به مودم 4.5G آلکاتل BT71" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم 4.5G آلکاتل BT71"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید