نکاتی مهم که قبل از سفر به گوا باید بدانید!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، نکات سفر به گوا

شهر ساحلی گوا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری هند است و در فواصل مختلف تورهای ویژه بمبئی و گوا برگزار می شود. این شهر و استان کوچک هندی با سواحل زیبا و نقره فام، غذاها و آشپزی خوشمزه و لذیذ و تفریحات و بازارهای محلی و … سالانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند. در این مطلب مهم ترین و کاربردی ترین نکات سفر به گوا را با شما در میان می گذاریم. اگر برای اولین بار قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا را دارید مطمئنا دانستنِ این نکات می تواند سفری لذتبخش تر و خاطره انگیزتر را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی مهم که قبل از سفر به گوا باید بدانید!

تمام وقتتان را در سواحل شلوغ سپری نکنید!

گوا با 150 کیلومتر نوار ساحلی تفرجگاه ها و سواحل متعددی و در این میان برخی از آن ها شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند و توریستی تر شده اند. سواحل باگا، واگاتور، کاندولیم و کالانگوته و … از جمله سواحل مشهور گوا هستند و اغلب مملو از جمعیت هستند. به همین دلیل یکی از نکات سفر به گوا این است که تمام وقتتان را در این سواحل سپری نکنید. در سرتاسر گوا سواحل خلوت تر و بکرتری وجود دارند که از نظر زیبایی کم از سواحل شلوغ ندارند و در عوض، با خلوت و آرامشی که دارند اوقات لذت بخشی را برای شما فراهم می کنند. سواحل کاکولم (Kakolem)، گالبیگالا (Galgibaga)، ساحل هولانت (Hollant)، ولسائو (Ashwem)، آشوم (Ashwem)، ساحل موبار (Mobar) و ساحل باترفلای یا پروانه (Butterfly) از جمله این سواحل هستند.

مراقب سلامتی خود باشید!

سواحل گوا از جمله مشهورترین جذابیت های این شهر هستند و مسافران بخش زیادی از وقتشان را در سواحل تفریحی گوا سپری می کنند. با این حال، سپری کردن ساعات طولانی زیر آفتاب داغ گوا خطراتی را هم در پی دارد. از جمله این خطرات آفتاب سوختگی و کم آبی شدید است که اگر حواستان نباشد گریبانگیرتان می شود و تجربه بدی را در سفر برایتان فراهم می آورد. بنابراین، اگر می خواهید به گوا بروید حتما و حتما ضدآفتاب با spf بالا همراه داشته باشید و در فواصل مختلف در طول روز استفاده کنید. عینک دودی و همین طور کلاه هم می تواند تا حد زیادی شما را از آسیب به دور نگه دارد.

از آشپزی متنوع و خوشمزه گوا غافل نشوید!

گوا سال ها تحت استعمار و سلطه پرتغالی ها بوده است و فرهنگ های مختلفی در این منطقه تاثیرگذار بوده اند. به همین دلیل امروزه آشپزی این منطق تلفیقی خوشمزه از غذاهای پرتغالی، برزیلی، فرانسوی، عربی، آفریقایی، چینی، مالایی و مالابار با غذاهای هندی است. در سفر به این شهر غذاهای فست فودی را فراموش کنید و تا می توانید غذاهای محلی و سنتی گوا را امتحان کنید: غذاهایی مثل کاری ماهی گوا، ویندالو، دسر گوایی ببینکا و …علاوه بر غذا، نوشیدنی های بسیار زیادی هم در این منطقه وجود دارد که با استفاده از میوه های طبیعی مثل نارگیل تهیه می شوند و در روزهای گرم و ساحلی گوا بسیار دلچسب و مناسب هستند.

گوا را با دوچرخه/موتور بگردید!

در گوا دوچرخه و موتور به وفور وجود دارد و خیلی از مردم محلی با استفاده از این وسایل تردد می کنند. شما هم در سفر به گوا می توانید با کرایه دوچرخه یا موتور در سرتاسر شهر به گشت و گذار بپردازید و از مناطق مختلف دیدن کنید. جاده های این استان بسیار امن هستند و موتورسواری انتخابی مطمئن و بی خطر خواهد بود. در مناطق مختلف گوا می توانید با قیمتی مناسب و حدودا 3- 12 دلار یک موتور را برای یک روز کامل کرایه کنید. البته قیمت کرایه موتور به فصل سال و همین طور نوع وسیل نقلیه بستگی دارد.

گوا فقط دریا و ساحل نیست!

اگرچه مشهورترین جاذبه های توریستی گوا سواحل تفریحی و دریا هستند، اما دیدنی های این شهر محدود به ساحل نمی شود. در گوا دیدنی های بسیار زیادی مثل کلیساها و نیایشگاه های قدیمی، موزه ها، قلعه ها، مزارع ادویه، غارهای باستانی، حیات وحش و … وجود دارد که می توانید در طول سفر از آن ها دیدن کنید. به این ترتیب یکی از مهم ترین نکات سفر به گوا این است که برنامه ریزی سفرتان را محدود به ساحل و دریا نکنید و بازدید از دیدنی های گوا را هم در برنامه تان بگنجانید.

از شمال و جنوب گوا دیدن کنید!

شمال و جنوب گوا هرکدام جاذبه ها و حال و هوای خاص خود را دارند و اندکی با هم متفاوتند. به شما پیشنهاد می کنیم که در طول سفرتان هم از شمال و هم از جنوب گوا دیدن کنید و سفرتان را از شمال به سمت جنوب ادامه بدهید. از دیدنی های شمال گوا دیدن کنید و بعد به سمت آرامش جنوب گوا بروید و از مناطقی مثل گوای قدیمی و بناهای چندصدساله، کلیساها، معابد، موزه ها و جزایر مختلف دیدن کنید.

مهارت چانه زنی تان را تقویت کنید!

بله، شما قرار است به هند سفر کنید و در این کشور نباید چانه زدن را فراموش کنید. در سرتاسر گوا بازارهای محلی و شبانه متعددی وجود دارند که انواع و اقسام محصولات را می فروشند. یکی از نکات سفر به گوا این است که قیمت محصولات در این بازارها به هیچ وجه قطعی نیستند و همیشه می توانید با چانه زدن حسابی تخفیف بگیرید. انواع پوشاک و البسه، زیورآلات، ادویه، اشیا و محصولات چوبی، فرش و گلیم و … را با می توانید با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری و به عنوان سوغات همراه بیاورید.

هنر چمدان بستن

شما قرار است به گوا سفر کنید که شهری ساحلی و سرشار از نور آفتاب، شن و ماسه و آب است. بنابراین سعی کنید کلیه وسایلی که در طول سفر لازمتان می شود را همراه ببرید: مایو و لباس مناسب و خنک برای ساحل، دمپای و صندل، کلاه، عینک دودی، ضدآفتاب و …. تنها گوشه ای از وسایل لازم و ضروری برای سفر به گوا هستند. البته از همراه بردن چمدان ها و وسایل بیش از حد هم خودداری کنید و تنها با برداشتن وسایل لازم، چمدانی سبک همراه داشته باشید. در واقع، چمدان بستن یک هنر است و مسافران حرفه ای به خوبی با اهمیت این مقوله آشنا هستند. پس یکی از نکات سفر به گوا انتخاب و همراه بردن وسایلی است که واقعا در طول سفر لازممان می شود.

مراقب وسایل شخصی تان باشید!

گوا شهری امن است و سالانه میلیون ها توریست به این شهر ساحلی سفر می کنند. اما مثل هر شهر توریستی دیگری جمعیت بسیار زیادی در این منطقه حضور دارند و به ویژه در فصول پرتوریست ازدحام و همهمه زیادی در ساحل های توریستی وجود دارد. بنابراین اگرچه گوا امن است اما شما هم باید مراقب وسایل شخصی خود باشید. هنگامی که در ساحل دراز کشیده اید و از نور آفتاب لذت می برید حواستان به وسایلتان هم باشد و آن ها را نزدیک خود قرار بدهید. همین طور در هنگام خرید مراقب کیف پول و اسناد و مدارکتان باشید تا خدای نا کرده مسئله ای برایتان پیش نیاید.

بلیط هواپیما و هتلتان را از قبل رزرو کنید!

گوا شهری بسیار محبوب است و افراد زیادی مثل شما قصد دارند به این شهر هندی سفر کنند. به ویژه اگر در تعطیلات تابستانی و فصول پرتوریست بخواهید به گوا سفر کنید باید خود را آماده شلوغی بکنید. در سرتاسر گوا اقامتگاه های متعددی وجود دارند که از هاستل های ارزان قیمت تا هتل های لوکس و 5 ستاره متغیر هستند. حتما علاوه بر رزرو بلیط هواپیما، اتاق و محل اقامتتان را هم از قبل رزرو کنید تا سفری بی دغدغه و لذتبخش داشته باشید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "نکاتی مهم که قبل از سفر به گوا باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم که قبل از سفر به گوا باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید