مچ بند مراقبت در خانه برای مبتلایان به پارکینسون

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران- خبرنگاران- دانشمندان انگلیسی مچ بندی ساخته اند که با کنترل علائم حرکتی مبتلایان به پارکینسون در خانه و پردازش آن، فرآیند مراقبت موثر از این بیماران را تسهیل می نماید.

مچ بند مراقبت در خانه برای مبتلایان به پارکینسون

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی وبلاگ ساعت فانتزی، مبتلایان به پارکینسون فارغ از مرحله بیماریشان باید در فواصل زمانی منظم مورد معاینه پزشک متخصص قرار گیرند. اما آنالیز تجربیات این بیماران نشان داده است که 46 درصد از آنان دیدار با پزشک را برای بیش از یک سال به تاخیر انداخته اند.

حال پژوهشگران با اتکا به فناوری های پوشیدنی (wearable technologies) سرویس جدیدی خلق نموده اند که می تواند انقلابی در زمینه مراقبت از این بیماران به پا کند.

دانشمندان دانشگاه پلیموث و بیمارستان های آموزشی NHS Trust این دانشگاه انگلیسی، در پروژه جدیدی که مراقبت از پارکینسون در خانه نام دارد، مچ بندی را برای این منظور طراحی نموده اند.

این مچ بند علائم حرکتی پارکینسون را کنترل و آن ها را به وسیله یک الگوریتم انحصاری (proprietary algorithm) پردازش می نماید. در کنار این مچ بند، پرسشنامه ای نیز طراحی شده است که از بیمار می خواهد تا علائم غیرحرکتی خود از جمله تغییرات روحی شان را نیز ثبت نمایند.

نتایج به دست آمده از آنالیزهای این دستگاه به بیماران و تیم درمانی شان این امکان را می دهد تا هر تغییر موردنیاز در درمان را تشخیص داده و اجرا نمایند.

دکتر کامیل کارول رهبر این پروژه و از استادیاران دانشگاه پلیموث در این باره می گوید: ما می خواهیم به مبتلایان به پارکینسون یاری کنیم تا بیشترین طول عمر و بهترین زندگی را داشته باشند. هدف از این پروژه، این است که بیماران کنترل شرایطشان را به دست بگیرند.

یکی از بخش های کلیدی این پروژه طراحی سرویس جدیدی است که مبتلایان به پارکینسون، خانواده ها و تیم های درمانی آن ها را در کارگاه هایی گردهم می آورد.

در این سرویس همچنین ارائه بسته ای آموزشی نیز پیش بینی شده است تا به افراد شیوه استفاده موثر از این فناوری را آموزش داده و اطلاعات لازم در خصوص نحوه مدیریت علائم پارکینسون و زندگی با این بیماری را در اختیار بیماران قرار دهد.

علمی**9418**1485

منبع: ایرنا

به "مچ بند مراقبت در خانه برای مبتلایان به پارکینسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مچ بند مراقبت در خانه برای مبتلایان به پارکینسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید