معرفی چشمه های آبگرم پاموکاله؛ قلعه سفید پوش ترکیه

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه | Pamukkale

حوضچه های سفید از سنگ تراورتن و براق و استخرهای گرم و مرطوب پاموکاله یکی از جاذبه های ترکیه است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. آبهای غنی از مواد معدنی این منطقه از بالای کوه همانند آبشاری به پایین کوه سرازیر می شوند و در بین راه حوضچه هایی را ایجاد می نمایند که مکان مناسبی برای شنا هستند. نمای زیبای این کوه سفید رنگ از دره و روستای پاموکاله بسیار دیدنی بوده و هر گردشگری را جذب خود می نمایند. حتی به حوضچه ای آبگرم پاموکاله ترکیه قلعه پنبه ای نیز می گویند. همچنین محل ویرانه های قابل توجه شهر یونان-رومی هیراپولیس هم در کنار این مجموعه واقع شده است. ترکیب منحصر به فردی از شگفتی های طبیعی و انسان ساخت اینجا، جای تعجبی نمی گذارد که چرا چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه و هیراپولیس یک سایت میراث جهانی یونسکو باشد. این منطقه با بیش از دو میلیون بازدید نماینده در سال، از جذاب ترین جاذبه های ترکیه است.

معرفی چشمه های آبگرم پاموکاله؛ قلعه سفید پوش ترکیه

چرا هر گردشگری به دیدن پاموکاله می رود؟

چشمه های آبگرم طبیعی و تراورتنی همانند پاموکاله در سراسر دنیا، از چین گرفته تا ایران خودمان و حتی ایالات متحده تا افغانستان وجود دارند. تمام این چشمه های به عنوان پدیه ای طبیعی بازدید کننده و گردشگر دارند. با این وجود هیچ جایی در دنیا به جز چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه نیست که چشمه های آهکی بزرگی داشته باشد و در کنارش آثاری باستانی و رومی هم باشد. گردشگران و توریست ها پس از آبتنی و شنا در چشمه های آب آهک مجموعه می توانند به دیدن شهری باستانی و رومی بروند. در خیابان های رومی با بناهای مذهبی، حمام ها، آمفی تئاتر ها به نام هیراپولیس قدم بزنند. در نهایت نیز در استخری که در کف آن بقایای ستون ها و بناهای رومی افتاده است با دمایی حدود 36 درجه سانتیگراد شنا کنند. اگر وارد این مجموعه شدید، پیشنهاد می دهیم که حتما در ماین ستون های غرق شده قرون وسطایی بزرگ و آب های معدنی غنی شده آن شنا کنید.

چگونه خود را به این سایت باستانی و طبیعی برسانید

پاموکاله و هیراپولیس در حاشیه غربی فلات وسیع آناتولی و در حدود 120 مایلی شرق بندر اژه ای کوش آداسی واقع شده است. در نتیجه به افه سوس هم نزدیک است. اکثر بازدید کنندگان در سفرهای روزانه ای که ساحل دریای اژه و مدیترانه حرکت می کنند، به چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه وارد می شوند.

ساده ترین راه برای بازدید از مجموعه کرایه ماشین شخصی برای رسیدن به اینجاست. با وسیله شخصی حدود سه ساعت از کوش آداسی، چهار ساعت از سمت آنتالیا و مارماریس و پنج ساعت از بدروم در راه خواهید بود.

در عوض، اگر وسیله شخصی ندارید و می خواهید با اتوبوس وارد پاموکاله شوید، باید ابتدا خود را به شهر دنیزلی برسانید. شهر دنیزلی از تمام شهرهای دیگر به این مجموعه نزدیک تر بوده و اتوبوس هایی برای این سایت طبیعی و تاریخی دارد. این اتوبوس ها و مینی بوس ها به صورت مکرر مسافت 40 دقیقه ای بین ایستگاه اتوبوس دنیزلی و پاموکاله را طی می کنند.

ترکیش ایرلاین (turkishairlines.com) و پگاسوس (flypgs.com) هر دو برای فرودگاه کارداک دنیزلی از استانبول پرواز دارند. قطار مابین ازمیر و دنیزلی نیز در طول روز چهار بار و در ساعت های مختلف حرکت دارد.

چطور از شلوغی پاموکاله دوری کنید

بهترین توصیه برای بازدید و دوری از شلوغی این محوطه پیشنهاد مجله ما این است که شب را در روستای پاموکاله و در نزدیکی سایت اقامت داشته باشید. در نهایت صبح زود برای گشت و گذار و بازدید وارد مجموعه شوید.

نکته ای که برای دوری از جمعیت بازدید کننده پاموکاله باید به یاد داشته باشید، این است که اکثر گروه ها و تورها از ساحل به سمت این منطقه راهی می شوند. این گروه ها عموما در هنگام بعد از ظهر وارد این منطقه می شوند. این گروه مسافت طولانی را طی می کنند تا به دیدن این حوضچه های زیبا برسند. در بعد از ظهر و هنگام گرگ و میش غروب خورشید، شلوغ ترین زمان بازدید است.

از دیگر زمان هایی که این سایت تاریخی خلوت بوده و با موج جمعیت روبرو نمی شوید، در فصل زمستان است. از آبان تا اسفند و مخصوصا در روزهای آخر هفته چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه خلوت هستند. منتها در این تاریخ این منطقه سرد و گاهی برفی خواهد بود.

نکاتی برای بازدید از چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه

بهترین راه برای دسترسی به سایت باستانی این مجموعه، این است که از میان راستا تراورتن چشمه ها و از دروازه جنوبی سایت، وارد شوید. برای عبور از این راه، به هیچ عنوان به شما اجازه پوشیدن کفش و صندل داده نمی گردد و باید پابرهنه در مجموعه و بر روی مواد معدنی و املاح قدم بزنید. این قانون برای جلوگیری از فرسایش و یا تغییر رنگ رسوبات کلسیت بسیار ظریف سایت گذاشته شده است. بنابراین کفش خود را (و در کل هر وسیله دیگری که برای پیاده روی و قدم زدن در دیگر خرابه های باستانی احتیاج دارید) در کیف رودوشی یا کوله پشتی خود قرار دهید. اگر با خود لباس مناسبی برای شنا دارید و نگران خیس شدن لباس هایتان نیستید، می توانید در میان استخرهای آبگرم و آبی قدم بزنید و این راستا را طی نمایید تا در نهایت به بالای تپه برسید.

در بالای تپه و در استخر باستانی بسیار جذاب آن می توانید در آبی بسیار تمیز شنا کرده و خود را از املاح برهانید.

توصیه مجله گردشگری وبلاگ ساعت فانتزی: بهترین برنامه بازدید و تور در چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه سفر و تور یک روزه برای این مکان است. به این معنی که در بازدید خود سعی نمایید تا یک روز کامل را از صبح که مجموعه باز می گردد، در اینجا حضور یابید.

برای ناهار با خود وعده ای سبک با انواع میوه های خوشمزه و هر آنچه که می خواهید (البته با وزنی سبک که کوله پشتی شما را سنگین نکند) به همراه داشته باشید. همچنین یادتان باشد که در این سایت تاریخی و طبیعی آب برای آشامیدن وجود ندارد. بنابراین با خود یک یا دو بطری آب معدنی بردارید. همچنین برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از ضد آفتاب بهره ببرید.

مخصوصا اگر در ماه های تابستان برای بازدید از چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه راهی می شوید.

ساعات بازدید و هزینه های ورودی

برای ورود به منطقه باستانی هیراپولیس (Hierapolis) و چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه باید هزینه بپردازید. این هزینه تا سال 2018 25 لیر ترکیه بود.

ساعات بازدید و باز شدن مجموعه در روزهای مختلف سال متفاوت است. به این صورت که اگر در ماه های نوامبر (اوایل آبان) تا ماه مارچ (اوایل فروردین) برای بازدید از این مجموعه بروید، بین ساعت 6 صبح تا 06:30 بعد از ظهر می توانید در این مجموعه بگردید.

در بین ماه های آپریل (میانه فروردین) تا اکتبر (اوایل آبان) می توانید زمان بیشتری را در این مجموعه بگردید. از ساعت 6 صبح تا نیمه شب این مجموعه باز بوده و حتی می توانید از زیبایی های شبانه مجموعه دیدن نمایید.

استخر آنتیک که در مجموعه قرار گرفته است، ورودی جداگانه ای داشته و اگر می خواهید در این مکان تفریحی حضور یابید، می بایست 32 لیر دیگر پرداخت نمایید. این استخر نیز در ماه های نوامبر تا مارچ از 8 صبح تا 05:30 بعد از ظهر و در ماه های آوریل تا اکتبر از ساعت 8 صبح تا 07:30 بعد از ظهر باز است.

کجا اقامت داشته باشید

اگر قصد بازدید از این جاذبه گردشگری ترکیه را دارید، باید ابتدا بتوانید در مناطق نزدیک به آن، محل اقامت و استراحتی فراهم کنید. افرادی که یک روزه به این سفر می آیند احتیاجی به رزرو اتاق در هتل ندارند. با این وجود، شاید دلتان بخواهد در رستوران هتل کمی نشسته، قهوه ای سفارش دهید و با دیگر گردشگرانی که با شما تجربه مشترک شنا کردن در چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه را دارند، صحبت کنید. به هر صورت برای اقامت و رزرو هتل می بایست به روستای پاموکاله بروید. در این روستا می توانیم دو هتل را که از بهترین هتل های این منطقه هستند، به شما معرفی کنیم.

  • هتل ملروس | Melrose Hotel

این هتل بی نظیر محیطی بسیار خودمانی و دوست داشتنی دارد. همچنین تورهای متعددی برای لذت و تفریح مهمانان و گردشگرانش فراهم می نماید. می توانید از هتل بخواهید تا شما را به تور بالن سواری بر بالای پاموکاله ببرند یا اینکه چتر بازی و پاراگلایدینگ کنید. پرواز با پاراگلایدینگ 35 دقیقه طول می کشد. هزبنه ها در مجموع به یورو بوده که حدود 80 یورو خواهد بود. در مجموع تورهای اصلی و فول آپشن چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه از این هتل حدود 20 یورو برایتان تمام خواهد شد. اتاق های هتل امکانات مورد احتیاج شما را دارند.

  • آدرس: ترکیه، دنیزلی 20280، ولی وکیف ارتورک، محله پاموک
  • Address: Pamuk Mahallesi, Vali Vekfi Ertürk, 20280 Denizli, Turkey
  • هتل در دیرر هال-تور | the dearer Hotel Hal-Tur

هتل 4 ستاره هال-تور پاموکاله انواع اتاق های سینگل با نمای رو به باغ، اتاق های دو نفره، اتاق های تریپل و چهار نفره با نمایی رو به پاموکاله دارد. رستوران هتل در کنار استخر و باغ قرار گرفته و نمای دل انگیزی رو به کوه دارد. غذاهای ترکی محلی به همراه نوشیدنی های عالی در این رستوران سرو می گردد. به جز تور چشمه های آبگرم پاموکاله ترکیه تور شهر باستانی نیز هم برگزار می گردد که در صورت دلخواه می توانید در آن ها ثبت نام کنید.

  • آدرس: ترکیه، دنیزلی / پاموکاله 20280، مهمت آکیف ارسوی
  • Address: Mehmet Akif Ersoy Cd. No:71, 20280 Pamukkale/Denizli, Turkey

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "معرفی چشمه های آبگرم پاموکاله؛ قلعه سفید پوش ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چشمه های آبگرم پاموکاله؛ قلعه سفید پوش ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید