سگ در کرج دیدی، ندیدی!

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: شهروندان باید نسبت به حیوانات خانگی خود احساس مسئولیت نمایند و این درست نیست که سگی بی قلاده در خیابان به دنبال صاحبش راه بیفتد و باعث ترس یا مشکل دیگران گردد.

سگ در کرج دیدی، ندیدی!

حسین طرق در گفت وگو با وبلاگ ساعت فانتزی اظهار کرد: در پیشرفته ترین کشورهای جهان هم این طور نیست که اگر شهروندی سگ یا گربه ای خیابانی را پیدا کرد، در هتل و در شرایط لاکچری از آن نگهداری کند.

وی ادامه داد: در توسعه یافته ترین کشورها هم وقتی مردم سگ یا گربه ای خیابانی را پیدا می نمایند، سه روز از آن نگهداری می نمایند و اگر کسی پیدا نشد که به عنوان حامی از آن نگهداری کند، حیوان را معدوم می نمایند. حیوانات در همه جهان حقوقی دارند ولی منطقی نیست که در خیابان و معابر رها شوند و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نمایند.

وی شرح داد: حتی پناهگاه ها در کشورهای توسعه یافته هم حدود سه هفته از حیوانات بدون قلاده، بدون شناسنامه و بی صاحب که به مرکز انتقال داده می شوند نگهداری می نمایند و اگر کسی برای نگهداری و حمایت از آنها پیدا نشد، حیوان را از بین می برند. باید فضاهایی برای حیوانات خانگی در شهر توسط شهرداری ایجاد گردد تا شهروندان حیوانات خود را به آنجا ببرند.

طرق گفت: اگر شهرداری نسبت به ایجاد این فضاها اقدام کند، کمتر شاهد حضور سگ و گربه در خیابان ها و پارک ها و سایر فضاهای عمومی شهر خواهیم بود.

پیش از این دادستان فردیس با بیان اینکه آوردن سگ در خیابان بین اطفال و افراد ایجاد ترس می نماید، گفته بود: در دادسرای فردیس مصادیق متعددی از حمله و آسیب به شهروندان وجود دارد.

حسن جهانشاهلو بر همین اساس از نیروی انتظامی فردیس خواسته بود به محض مشاهده افرادی که مبادرت به سگ گردانی در سطح شهر، پیاده روها و پارک ها به عنوان تفریح یا خودنمایی می نمایند متذکر شوند تا نسبت به انتقال حیوان، اقدام و در صورت اجرا نشدن دستور قضایی، جلب و تحت الحفظ به دادسرا اعزام شوند و همچنین سگ تحویل مراکز نگهداری حیوانات گردد.

تابستان سال جاری هم سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، با بیان اینکه ورود حیوانات خانگی به پارک های کرج ممنوع است، تصریح نموده بود: از ابتدای فصل گذشته این موضوع در دستور کار سازمان قرارگرفته و در مرحله بعد سعی شده با فرهنگ سازی اثرات این رفتار غیر فرهنگی را کاهش دهیم.

هم اکنون به شکل چشم گیری این موضوع کاهش پیدا نموده و در ماه های آینده به شکل جدی تر با این موضوع برخورد می گردد تا رضایت اکثریت شهروندان جلب و آزردگی خاطر آنها در این خصوص برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سگ در کرج دیدی، ندیدی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ در کرج دیدی، ندیدی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید