ستاری: با اولویت بخشی به فناوری، اقتصاد دانش بنیان جای اقتصاد دودزا را گرفت ، سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی پارک پردیس

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در یک برهه زمانی توسعه مالی کشور اقتصاد دودزا و آلودگی محیط زیستی بود، اما اکنون شاهد جهش اقتصاد دانش بنیان هستیم.

ستاری: با اولویت بخشی به فناوری، اقتصاد دانش بنیان جای اقتصاد دودزا را گرفت ، سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی پارک پردیس

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ساعت فانتزی، سورنا ساری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2021 با بیان اینکه کرونا باعث تکنولوژی شده است، گفت: آینده برخی از فناوری ها مدیون کروناست مثل حوزه بیوتکنولوژی که شیوع کرونا باعث جهش قابل ملاحظه این حوزه شده است.

وی توضیح داد: هم اکنون تمام تجهیزات پزشکی، دارو ها و مواد اولیه دارویی در داخل کشور فراوری می گردد و در آینده برای واکسن ها نیز چنین شرایطی را شاهد خواهیم بود.

ستاری گفت: حوه فناوری دیگر از شوخی گذشته است، چون روز های اولی که در این معاونت مسئولیت گرفتم این حوزه مورد تمسخر بود، اما هم اکنون مطمئنا حوزه فناوری نگاه اول هر دولتی است که روی کار می آید. همچون دولت آمریکا که فناوری را اولویت اصلی خود قرار داده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: بیش از 10 هزار میلیارد تومان در پارک فناوری پردیس سرمایه گذاری اجرا شده که رقم کمی نیست، البته این سرمایه گذاری برای حوزه فولاد و بتن نبوده بلکه سرمایه گذاری روی منابع انسانی، جوانان و مغزهاست که این اتفاق متناسب با توسعه فناوری در کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر پردیس توسعه دانش محور بوده و این بیانگر اقتصاد دانش بنیان است، اضافه نمود: در یک برهه زمانی توسعه مالی کشور اقتصاد دودزا و آلودگی محیط زیستی بود، اما اکنون شاهد جهش اقتصاد دانش بنیان هستیم. این توسعه دانش بنیان هم اکنون به یکی از بحث های جدی روز تبدیل شده است.

ستاری یادآورد شد: زمانی ما را کسی به حساب نمی آورد، اما حال وقتی از رقم فروش شرکت های دانشی و استارتاپ ها صحبت می گردد معین است که یک پای اقتصاد هستیم و هرکسی که به این حوزه وارد می گردد باید به آن احترام گذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ستاری: با اولویت بخشی به فناوری، اقتصاد دانش بنیان جای اقتصاد دودزا را گرفت ، سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی پارک پردیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: با اولویت بخشی به فناوری، اقتصاد دانش بنیان جای اقتصاد دودزا را گرفت ، سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی پارک پردیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید