روسیه از گفت وگو درباره توافقات نفتی تا دو ماه دیگر اطلاع داد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مسکو - خبرنگاران - وزیر انرژی روسیه گفت که کشورهای غیراوپک نیازی به اصلاح توافقات خود برای کاهش فراوری نفت در شرایط فعلی ندارند با این وجود انتظار می رود دو ماه دیگر (می سال 2019) درباره گام ها و توافقات جدید گفت وگوها از سر گرفته گردد.

روسیه از گفت وگو درباره توافقات نفتی تا دو ماه دیگر اطلاع داد

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از تاس، الکساندر نوواک که به جمهوری آذربایجان سفر نموده است، در دیدار باهمتای خود با بیان این مطلب اضافه کرد: روسیه به تدریج در حال اجرای تعهداتی است که پیشتر با سایر فراوری نمایندگان نفت برای کنترل قیمت در بازار داشته است.

وی با بیان اینکه در سه ماه سوم سال 2019 (تابستان) بازار با افزایش تقاضا روبرو خواهد شد، گفت: ما با همتای خود در جمهوری آذربایجان به توافق رسیدیم که در ماه می یا ژوئن در مورد سیاست های نفتی خود در نیمه دوم سال 2019 تصمیم گیری کنیم.

وزیر انرژی روسیه در ادامه به خاتمه یافتن معافیت شش ماهه بعضی خریداران نفت از ایران اشاره نمود و گفت: نامشخص بودن اقدامات آمریکا علیه ایران در خاتمه مدت زمان اعلام شده، ارزیابی از آینده بازار نفت را دشوارتر نموده است.

نوواک در مورد سند همکاری میان اعضای اوپک پلاس نیز گفت: این سند آماده شده است و بعید نیست در نشست آینده وزیران کشورهای صادرنماینده نفت مورد آنالیز قرار بگیرد.

لازم به ذکر است، پیش نویس سند همکاری اوپک پلاس سال 2018 تهیه شد اما با وجودی که انتظار می رفت در آذرماه سال جاری بر سر این سند توافق حاصل گردد اما این اتفاق رخ نداد.

لازم به ذکر است، یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک آذرماه سال جاری با حضور 14 عضو این سازمان در وین پایتخت اتریش برگزار گردید و در توافق با اعضای غیر اوپک برای کنترل روند نزولی قیمت نفت مقرر شد اعضای اوپک 800 هزار بشکه و کشورهای غیر عضو در قالب اوپک پلاس 400 هزار بشکه از میزان عرضه نفت خود کم نمایند.

ایران، لیبی و ونزوئلا با توجه به تحریم ها، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شدند ضمن اینکه روسیه متعهد شد 228 هزار بشکه در روز از فراوری خود بکاهد.

البته نوواک همان زمان اعلام نمود که روسیه به تدریج به این تعهد خود عمل می نمایند.

توافق اعضای اوپک و غیر اوپک برای شش ماه است بنابراین انتظار می رود تا کمتر از دو ماه دیگر در مورد تدابیر جدید در قالب اوپک پلاس مذاکرات از سر گرفته گردد.

بیژن زنگنه وزیرنفت ایران در خاتمه آخرین نشست اعضای اوپک در وین درپاسخ به پرسش خبرنگاری درباره روند مذاکرات و میزان کاهش عرضه به بازار گفته بود خدا را شکر از همین میزان کاهش عرضه نفت (اعضای اوپک و غیراوپک) نیز راضی هستیم. مذاکرات سخت و پیچیده ای بود تا به نتیجه رسید؛ آنچه می خواستیم به نفع اعضای اوپک و ملت ایران، حاصل شد.

اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

به "روسیه از گفت وگو درباره توافقات نفتی تا دو ماه دیگر اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از گفت وگو درباره توافقات نفتی تا دو ماه دیگر اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید