خبرنگاران سد لیروک، الیگودرز را در جهت توسعه قرار می دهد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، خرم آباد - خبرنگاران - نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث و بهره برداری از سد لیروک می تواند این شهرستان را در ریل توسعه و پیشرفت قرار دهد و بسیاری از محرومیتهای منطقه را کاهش دهد.

خبرنگاران سد لیروک، الیگودرز را در جهت توسعه قرار می دهد

محمد خدابخشی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با وبلاگ ساعت فانتزی با بیان اینکه پیگیری های فراوانی جهت شروع بکار پروژه سد لیروک در الیگودرز شده افزود: این پروژه ردیف ملی دارد و اخذ ردیف ملی برای این طرح علاوه بر اینکه احداث جاده الیگودرز - مسجد سلیمان را تسریع خواهد نمود پیامدهای مثبت دیگری نیز در حوزه راه دارد.

وی با اشاره به اثر این پروژه بر رفع بیکاری و رونق اشتغال در منطقه افزود: نیروی انسانی مورد نیاز در زمان اجرای طرح شامل مهندسین پیمانکار، کارفرما و نظارت کارگاهی، نیروهای متخصص، ماهر، نیمه ماهر و کارگر ساده، راننده، اپراتور دستگاه های مختلف، حراست و خدمات می باشد که طبق برآوردهای اجرا شده در اوج کار به طور مستقیم حدود هزار نفر و غیرمستقیم بین سه تا چهار هزار نفر خواهد بود.

وی گفت: بهره برداری سد در طولانی مدت موجب اشتغالزایی، جلوگیری از بیکاری و عواقب نامطلوب ناشی از آن و در نهایت موجب صنعتی تر شدن شهرستان می شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مدت هفت ساله احداث سد و نیروگاه لیروک، اشتغالزایی طرح، اثر مستقیم بر افزایش سطح درآمد مردم خواهد داشت و در دوران بهره برداری با ایجاد اشتغال بلند مدت و پایدار، سطح درآمد به تدریج دستخوش تغییرات مطلوب می شود.

خدابخشی افزود: ساخت راه های دسترسی جدید، تامین آب لوله کشی سالم و بهداشتی، برقراری سیستم های ارتباطی پست و تلفن، ایجاد دریاچه با چشم انداز زیبا و ورود توریست در جریان احداث این سد موجب ارتقاء سطح تاسیسات زیر بنایی ، رفاهی و بهداشت عمومی می شود.

وی گفت: به جد پیگیر تسریع در احداث این پروژه هستم.

سد و نیروگاه لیروک در پایین دست سد رودبار واقع شده است و حجم مخزن آن 400 میلیون متر مکعب است که دو برابر حجم سد رودبار می باشد.

پروژه سد لیروک در جنوب شهرستان الیگودرز اجرا خواهد شد.

الیگودرز دارای منابع فراوان آب و روان آب است که با ایجاد سد هایی همچون دارسفید،چمن سلطان، قشلاق و سد لیروک می توان تا حد قابل قبولی از هدر رفت روان آبهای شهرستان جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سد لیروک، الیگودرز را در جهت توسعه قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سد لیروک، الیگودرز را در جهت توسعه قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید