خبرنگاران کوشش سمن های گنبدکاووس برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، گنبدکاووس - خبرنگاران - سمن ها و تشکل های مردم نهاد گنبدکاووس با اجرای طرح های پیشگیرانه و آموزشی در حال ایفای سهم خود برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره این بیماری هستند.

خبرنگاران کوشش سمن های گنبدکاووس برای مقابله با کرونا

فعالیت این سمن ها از حدود یک ماه پیش شروع شده و تا به امروز اقدامات زیادی در بخش های تهیه و فراوری اقلام بهداشتی، فعالیت های آموزشی، ایجاد مرکز مشاوره و راه اندازی چالش های گوناگون با موضوع کرونا توسط این موسسات انجام شد.

تهیه 300 بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، مایع دستشویی، صابون، پودر رختشویی، دستمال کاغذی، ماسک و مایع سفید کننده و توزیع در مناطق حاشیه نشین و خانوارهای نیازمند از جمله این فعالیت ها است.

این سمن ها همچنین با تهیه ده ها کلیپ آموزشی با موضوع پخت نان درخانه، نحوه ساخت ماسک، بازی های بومی و خانگی، همکاری در ضدعفونی معابر شهری و روستایی و اماکن عمومی، تقدیر از پرستاران و تهیه هزار بسته سلامت با گیاهان دارویی برای هدف تقویت سیتسم دفاعی بدن و توزیع آن بین خانوارهای نیازمند، برای یاری به مهار بیماری کرونا کوشش کردند.

راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی باحضور 12 مشاور و پزشک، راه اندازی پویش همدلی مالکان و مستاجران و اخذ موافقیت 64 مالک برای تخفیف یا بخشش اجاره بها 327 واحد مسکونی، تجاری و اداری و توزیع هزار ماسک بین کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری، تعمیرکاران، کارگران ساختمانی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط 6 سمن مردم نهاد گنبدکاووس بود.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس روز یکشنبه به وبلاگ ساعت فانتزی گفت: با همکاری این سمن ها در روزهای آینده بعضی اقدامات دیگر از جمله راه اندازی تونل سلامت در دو خیابان اصلی شهر با همکاری شهرداری، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین اقشار آسیب پذیر و توزیع فیلم های شبکه خانگی به صورت رایگان در منازل و فضای مجازی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انجام خواهد شد.

پویندگان حیات نوین، آوای جوانان پویا، بنیاد فرهنگی طهورا، پیشگامان جهت روشن، کانون اندیشه جوان و یاوران جوان ورزش پاک، سمن های فعال شهرستان گنبدکاووس برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره آن هستند.

گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان عظیم استان گلستان است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کوشش سمن های گنبدکاووس برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کوشش سمن های گنبدکاووس برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید