خبرنگاران اردوغان با شروع پویش ملی، هفت ماه حقوق خود را به آسیب دیدگان کرونا داد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران-خبرنگاران-رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دوشنبه شب از شروع پویش ملی حمایت از آسیب دیدگان ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد و گفت که وی هفت ماه عوایل حاصل از درآمدش را به این پویش اختصاص می دهد.

خبرنگاران اردوغان با شروع پویش ملی، هفت ماه حقوق خود را به آسیب دیدگان کرونا داد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در جلسه دولت ترکیه در انکارا سخن می گفت، اضافه نمود: من با اهدای 7 ماه حقوق ام، این کمپین را افتتاح می کنم.

وی با بیان این که منتظر مشارکت بیشتر بازرگانان و انسان های نیکوکار در این پویش ملی هستیم، اضافه نمود: ما تضمین می کنیم که عواید حاصل از این پویش به افرادی که شایسته دریافت یاری هستند، برسد.

رییس جمهوری ترکیه گفت: هدف ما این است که به شهروندان کم درآمد که ویروس کرونا زندگی آنان را تحت تأثیر قرار داده است، حمایت بیشتری ارائه گردد.

اردوغان از تمام نمایندگان مجلس، اعضای حزب عدالت و توسعه و دیگر مسؤولان ترکیه ای خواست که به پویش ملی حمایت از کرونا بپیوندند.

وی همچنین گفت که ترکیه 6 میلیارد لیر برای حمایت از حقوق کارمندان بخش بهداشت اختصاص می دهد.

اردوغان اظهار کرد: دولت مزایای عید [فطر] را زودتر از موعد به بازنشستگان پرداخت کرد و افزایش حداقل دستمزدها نیز به تمام بخش ها تعمیم داده شده است.

وی همچنین گفت: اجاره بهای خوابگاه دانشجویان در ایامی که در ماه مارس (فروردین/ اردیبهشت) ساکن نبوده اند به آنان عودت داده شد و تا سه ماه آینده نیز از پرداخت اجاره بها معاف خواهند بود.

اردوغان تأکید کرد: دولت یکهزار لیره را به عنوان یاری های نقدی به 2 میلیون خانواده ترک که در برنامه یاری های اجتماعی ثبت نام نموده اند، پرداخت خواهد نمود.

وی با بیان این که در هر شرایطی باید چرخ فراوری ترکیه بچرخد، اضافه نمود: سقف صندوق تأمین اجتماعی کشور تا 50 هزار لیر و ظرفیت آن نیز برای آن که جوابگوی 850 هزار متقاضی برای دریافت وام باشد، افزایش یافت.

رییس جمهوری ترکیه گفت: موعد پرداخت اعتبارات سه ماه آینده بازرگانان و صنعتگران بدون بهره و به موعد دیگری موکول شده است.

اردوغان تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا را قرنطینه خانگی شهروندان ترکیه اعلام نمود.

براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت ترکیه با مثبت شدن تست کرونای 168 تن دیگر در 24 ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به 10 هزار و 87 نفر رسیده است.

37 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند تا شمار جان باختگان در ترکیه به 168 تن برسد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اردوغان با شروع پویش ملی، هفت ماه حقوق خود را به آسیب دیدگان کرونا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردوغان با شروع پویش ملی، هفت ماه حقوق خود را به آسیب دیدگان کرونا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید