با کارمندانی که واکسن کرونا نمی زنند، چه برخوردی می گردد؟

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، ایسپا در تازه ترین نظرسنجی خود گفت که 14.2 درصد شهروندان بالای 18 سال اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا ندارند، این در حالیست که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اجباری شدن کارت واکسن در کشور تا سه هفته آینده اطلاع داد.

با کارمندانی که واکسن کرونا نمی زنند، چه برخوردی می گردد؟

به گزارش ایسنا، اگرچه فرایند واردات واکسن کرونا و واکسیناسیون علیه این ویروس طی چند هفته گذشته در کشور سرعت گرفته، اما همچنان بعضی افراد با مقاومت از زدن واکسن خودداری می نمایند.

البته علیرضا رئیسی-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سوم مهر ماه اظهار داشت که حدود دو تا سه هفته فرصت داده ایم تا مردم واکسن تزریق نمایند و بعد از این مهلت تمام خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و... بر اساس ارائه کارت واکسن انجام می گردد.

او افزود: با افزایش تزریق واکسن ها می توانیم بسیاری از مشاغل که تعطیل بودند را بازگشایی کنیم. الان نزدیک دو سال است که رستوران ها، تالارها، باشگاه های ورزشی و... به خاطر کرونا در شهر های قرمز تعطیل بودند. اکنون اگر افراد دو دوز واکسن تزریق نمایند به شرط رعایت پروتکل ها می توانیم این اماکن را هم بازگشایی کنیم.

وزیر بهداشت هم چهارم شهریور سال جاری اظهار داشت که واکسیناسیون علیه کرونا را در آینده نزدیک به صورت واکسیناسیون هوشمند پیش می بریم، به این معنی که بسیاری از خدمات با ارائه کارت واکسن انجام می شوند.

بهرام عین اللهی بعلاوه تاکید نمود که در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل ها و بانک ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود، بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.

چهار مهر ماه هم رئیس سازمان غذا و دارو خطاب به واکسن نزده ها، گفت که کسانی که واکسن کرونا نزنند و داوطلب واکسیناسیون نباشند، برای استفاده از خدمات عمومی باید به صورت مرتب و با هزینه شخصی تست PCR بدهند.

به گفته محمدرضا شانه ساز، زیرساخت های شبکه ای کشور در بخش واکسیناسیون کامل است و می توانیم کارت هایی را به صورت هوشمند در اختیار افرادی که واکسن زده اند برای استفاده از خدمات عمومی مانند استفاده از هواپیما و وسایل نقلیه عمومی بین شهری قرار دهیم.

مطابق بعضی گفته های رسمی و غیررسمی، با توجه به مقاومت بعضی افراد در تزریق واکسن علیه کرونا، قرار است به زودی افرادی که شرایط دریافت واکسن کرونا را دارند اگر به موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن تزریق ننمایند از خدمات عمومی محروم شوند.

اگرچه ورود واکسن به کشور سرعت گرفته، اما به گفته مسئول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراجعه مردم استان برای دریافت واکسن کرونا کمتر از ظرفیت فراهم شده در مراکز واکسیناسیون است و از آن ها می خواهیم که هرچه سریع تر برای این کار اقدام نمایند و با وجودی که ظرفیت مراکز واکسیناسیون استان اصفهان در زمان حاضر حدود 110 هزار دوز در روز است، اما به طور میانه روزانه حدود 60 هزار نفر به مراکز تجمیعی و پایگاه های بهداشت مراجعه می نمایند.

بنا بر اعلام رضا فدایی، تا به امروز بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر بالای 15 سال در استان نوبت اول واکسن و حدود 850 هزار نفر 2 نوبت واکسن را دریافت کردند و اکنون واکسیناسیون دانش آموزان 15 تا 18 سال هم انجام می گردد و تا به امروز بیش از 22 درصد آن ها برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

برای کارمندان کارت واکسن صادر می گردد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان هم درباره ممانعت بعضی کارمندان از زدن واکسن و در حالیکه به زودی ارائه خدمات دولتی منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود، گفت: این موضوع در جلسه ستاد استانی کرونا هم مطرح شده و قرار است علاوه بر اینکه افراد بالای 18 سال واکسینه شوند، دانش آموزان 17 و 18 سال هم واکسینه شوند.

حجت الله غلامی افزود: امروز مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا ساعت 12 فعال هستند و برنامه ریزی شده تا صف ایجاد نگردد.

وی درباره اینکه امروز بعضی از تزریق واکسن کرونا استقبال نمی نمایند و نسبت به دریافت آن مقاومت دارند، اظهار کرد: قرار است دستگاه های دولتی و مراکزی که به خصوص به صورت قابل توجهی با مردم در ارتباط هستند، طی هماهنگی با آن ادارات، برای کارمندان آن ها کارت واکسن صادر گردد و ارائه خدمات به تمام پرسنل، کارکنان و کارمندانی که ارائه خدمات می نمایند تنها برای افرادی است که واکسن زده و کارت واکسن دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به شرایط نارنجی اصفهان، گفت: بعضی مراکز خدماتی همانند مراکز ورزشی و باشگاه ها که تا به امروز تعطیل بودند، در شرایط نارنجی در حال بازگشایی هستند و باید تمام پرسنل آن واکسینه شده باشند، از سوی دیگر این مراکز تنها باید افرادی را پذیرش نمایند که واکسن کرونا زده باشند.

محروم شدن از خدمات بانکی و اداری

به گفته غلامی، با توجه به اینکه برای حضور افراد در فضا های سرپوشیده همانند سالن های بدنسازی و باشگاه ها محدودیت وجود دارد، بنابراین کنترل کارت واکسن در این مراکز الزامی است.

وی با توصیه به افراد برای زدن واکسن کرونا، گفت: افراد امروز نباید با ممانعت از تزریق واکسن کرونا، سلامت خود و دیگر افراد جامعه را به خطر بیندازند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تاکید نمود: البته برخورد با کارمندانی که در برابر زدن واکسن مقاومت می نمایند و محروم شدن از خدمات اداری، بانکی و ... نیازمند الزامات قانونی است که باید مقدمات آن فراهم گردد.

غلامی گفت: یکی از مصوبات این است که کارمندانی که واکسن کرونا نزده اند، اجازه ورود به محل کارشان را ندارند که لازمه آن وجود یک مصوبه و قانون رسمی است که باید به صورت رسمی در ستاد ملی کرونا تصویب گردد.

ادارات کارمندان را مکلف به زدن واکسن کرونا می نمایند

معاون مدیرکل اداری و اقتصادی استانداری اصفهان هم در این باره گفت: هنوز بسیاری از افراد دوز اول واکسن کرونا را دریافت ننموده اند، اما قرار است ادارات به سمتی حرکت نمایند که کارمندان خود را مکلف به زدن واکسن نمایند.

نعمت الله اشکستانی افزود: از سوی دیگر افرادی که کارت واکسن نداشته باشند از این پس از دریافت خدمات درون سازمانی محروم می شوند.

وی با اشاره به محدود شدن خدمات درون سازمانی، شرح داد: به اسم مثال افراد نباید بدون کارت واکسن در سالن های ورزشی حضور یابند، بعلاوه ممکن است بعد از مدتی افرادی که از زدن واکسن ممانعت می نمایند به آن ها خدمات بانکی ارائه نگردد.

معاون مدیرکل اداری و اقتصادی استانداری اصفهان تاکید نمود: به مرور اگر کارمندی از زدن واکسن خودداری کند بعد از مدتی، احتمال می رود از دریافت خدمات آن مجموعه اداری محروم گردد.

وی گفت: بعد از هوشمند شدن کارت های واکسن، ارائه خدمات اداری و ... منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود چراکه به وسیله کدملی تعیین می گردد که شخص واکسن تزرق نموده است یا خیر، البته برای واکسیناسیون همگانی وجود بعضی سختگیری ها ضروری به نظر می رسد.

منبع: فرارو

به "با کارمندانی که واکسن کرونا نمی زنند، چه برخوردی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کارمندانی که واکسن کرونا نمی زنند، چه برخوردی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید