خبرنگاران آذربایجان شرقی قطب تامین دستگاه فراوری ماسک کشور است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تبریز - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این استان پس از شیوع ویروس کرونا به مهمترین و عظیم ترین تامین کننده دستگاه های فراوری ماسک در کشور تبدیل شده است.

خبرنگاران آذربایجان شرقی قطب تامین دستگاه فراوری ماسک کشور است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، حبیب امین زاده عصر آدینه در نشست وزیر صمت با فراوریکنندگان و فعالان مالی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، اضافه کرد: پس از شیوع کرونا در کشور صاحبان صنایع و فراوری کنندگان آذربایجان شرقی بی درنگ برای مقابله با این ویروس وارد میدان شده و با تجهیز و تغییرات در ماشین آلات خود اقدام به فراوری دستگاه های مورد احتیاج برای فراوری مواد ضدعفونی کننده و ماسک کردند.

وی حجم سرمایه گذاری برای فراوری دستگاه های فراوری ماسک در آذربایجان شرقی را 100 میلیون دلار خاطرنشان کرد و گفت: هم اکنون افزون بر 500 فقره از این دستگاه ها برای فراوری ماسک مورد احتیاج کشور به استان های مختلف عرضه شده است و تمامی آنها در حال حاضر فعال است.

امین زاده با اشاره به ظرفیت های عظیم صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی، گفت: این استان رتبه اول ایران و خاورمیانه در فراوری مواد و مقاطع فولادی را دارد که چنین جایگاهی بسیار مهم و معین کننده برای اقتصاد منطقه و کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 4 هزار واحد فعال فراوریی و صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد، میزان اشتغال این تعداد از واحدها را بیش از 120 هزار نفر به صورت مستقیم خاطرنشان کرد.

امین زاده از معطل ماندن شروع عملیات اجرایی واقعی نفلین سینیت سراب انتقاد کرد و ادامه داد: این طرح از اهمیت ویژه ای برای استان برخوردار است و خواسته اصلی مردم است تا عملیات رسمی اجرایی آن به زودی شروع گردد.

وی خواهان مشارکت ایدرو و ایمیدرو در طرح های مهم و ملی در برنامه ریزی های وزارت صمت شد و گفت: طرح توسعه نفلین سینیت شهرستان کلیبر نیز انجام یافته است و بیشتر اقدامات حاصل شده است.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان پتانسیل های عظیم صنعتی و معدنی دارد، اضافه کرد: این مجموعه در مورد تامین مواد اولیه مورد احتیاج واحدهای فولادی به منظور جلوگیری از کاهش ظرفیت فراوری، تمهیدات لازم را پیش بینی نموده است و مجموعه وزارت صمت نیز در تحقق این امر از فعالان فولادی استان حمایت می نماید.

امین زاده گفت: علیرغم شیوع بیماری کرونا و مسائل پیش آمده از جمله بسته شدن مرزها و محدودیت ها در زمینه صادرات غیرنفتی و تحریم ها، سال گذشته بیش از 30 درصد از نظر ارزشی و بیش از 50 درصد از نظر وزنی در حوزه صادرات غیرنغتی آذبایجان شرقی رشد داشته ایم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آذربایجان شرقی قطب تامین دستگاه فراوری ماسک کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان شرقی قطب تامین دستگاه فراوری ماسک کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید