دنیا از مرز مجاز استفاده از منابع طبیعی در سال 2019 گذشت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، به گفته سازمان گلوبال فوت پرینت نت وورک مطابق محاسبه ها، دنیا از دوشنبه، هفتم مرداد از مرز حداکثری مشخص شده برای استفاده از منابع طبیعی عبور نموده است.

دنیا از مرز مجاز استفاده از منابع طبیعی در سال 2019 گذشت

به گزارش ایسنا، سازمان گلوبال فوت پرینت نت وورک که هر ساله روز عبور دنیا از مرز مجاز استفاده از منابع طبیعی را اعلام می نماید می گوید: از روز گذشته (دوشنبه) هفتم مرداد مصادف با 29 ژوئیه، دنیا از مرز معین شده برای سال 2019 عبور نموده است.

این سازمان می گوید، از چند سال پیش تا کنون دائما عبور از این مرز زودتر از سال قبل رخ داده است.

در سال 1971 که برای اولین بار استفاده سالانه از منابع طبیعی از حدود معین شده پیشی گرفت دنیا از این مرز در 21 دسامبر عبور کرد. در سال گذشته این عبور در اول اوت رخ داد.

هر سال مردم دنیا هر چه زودتر این مرز را رد نموده و از منابع آبیاری، زراعی، شیلات و جنگلی بیش از پیش استفاده می نمایند. این استفاده خارج از قاعده به نوبه خود باعث می گردد که انتشار گاز دی اکسید کربن نیز بیش تر از اندازه گردد.

سازمان گلوبال فوت پرینت نت وورک که مقر آن در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیای آمریکاست می گوید، این سیر افزایشی با گذشت زمان نمود بارزتری پیدا نموده و نمود آن را نیز می توان در جنگل زدایی، فرسایش زمین، از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری یا افزایش انتشار گاز دی اکسید کربن دید.

به گفته این سازمان، مصرف روزانه منابع طبیعی در سراسر دنیا 75/ 1 برابر حد معین شده است و اگر همه مردم دنیا مانند آلمانی ها و آمریکایی ها زندگی می کردند این مصرف به ترتیب سه و پنج برابر حدود مجاز می شد.

انتشار گاز دی اکسید کربن از سال 2009 به بعد کاهش نیافته و دست نکشیدن از مصرف زغال سنگ باعث شده که این روند کاهش پیدا نکند.

نویسندگان این آنالیز تحقیقاتی می گویند، بخش حمل و نقل از مشکل سازترین بخش ها در این زمینه است. از سال 1990 انتشار گازهای زیان بخش در صنعت حمل و نقل شهری کاهش نیافته و در عبور و مرور هوایی نیز افزایشی واضح داشته است.

مصرف سرانه انرژی نیز بیش تر از متوسط معین شده توسط اتحادیه اروپا بوده و در چند سال اخیر تنها اندکی تنزل یافته است.

سازمان های زیست محیطی بین المللی می گویند، پیامدهای استفاده بیش از حد از منابع طبیعی و بحران فزاینده آب و هوایی روز به روز معین تر می گردد. سازمان زیست محیطی جرمن واچ به دولت آلمان توصیه نموده که با یک قانون اقلیمی و در نظر دریافت جریمه برای انتشار بیش از حد گاز دی اکسید کربن استفاده از منابع طبیعی را متعادل سازد.

  • حفاظت از اقلیم یعنی حفاظت از بقای بشر

بنابر گزارش دویچه وله، گرد مولر، وزیر توسعه آلمان می گوید که حفاظت از اقلیم به معنای حفاظت از بقای انسان است. او خواهان سرمایه گذاری هر چه بیش تر در عرصه حفاظت از آب و هوا در سطح دنیا شده است.

مولر می گوید: بیش از همه آفریقا باید به قاره سبز برای انرژی های تجدیدپذیر تبدیل گردد. و برای رسیدن به این منظور نیز باید برنامه ای جهت حمایت از فناوری های لازم برای این نوع از انرژی تهیه گردد.

سازمان امدادی میزریور نیز خواهان تحولی اساسی برای رویارویی با مصرف بیش از حد منابع طبیعی شده است.

پیرمین اشپیگل، رئیس این سازمان گفته است آلمان از منابعی مصرف می نماید که متعلق به همه دنیا است و مصرف این کشور اساسا بیش از حدود معین شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دنیا از مرز مجاز استفاده از منابع طبیعی در سال 2019 گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا از مرز مجاز استفاده از منابع طبیعی در سال 2019 گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید