کوشش برای لغو مقررات زائد در کسب و کار

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، معاون امور مالی وزیر اقتصاد، جهت گیری اصلی این وزارتخانه در سطح کلان و حتی استان ها در راستای تحقق شعار رونق فراوری را، بهبود فضای کسب و کار گفت.

کوشش برای لغو مقررات زائد در کسب و کار

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت فانتزی، به نقل از وزارت امور مالی و دارایی، محمد علی دهقان دهنوی معاون امور مالی وزارت اقتصاد در گردهمایی سراسری مدیران کل امور مالی و دارایی استان های وزارت اقتصاد با بیان اینکه مهم ترین موضوع مورد توجه کشور در سال جاری رونق فراوری است، اظهار کرد: در معاونت امور مالی، از ابتدای سال روی این موضوع تمرکز کردیم که سیاست اصلی کشور با موضوع شعار رونق فراوری چه باید باشد.

وی با اشاره به شرایط تورمی و نوسانات ارزی کشور متأثر از تحریم های ظالمانه گفت: برای خروج از این وضعیت و تحقق شعار سال، ما با یک تناقض در بکارگیری سیاست هایی سمت تقاضا روبرو هستیم؛ از سویی، اگر برای یاری به فراوری، سیاست انبساط پولی را پیشه کنیم، به تورم دامن خواهد زد و از سوی دیگر اگر برای کنترل تورم، به سیاست انقباض پولی روی بیاوریم، فراوری و رشد مالی لطمه خواهد خورد.

دهقان تاکید نمود: راه حل ما این است که تمرکز اصلی را به سمت عرضه اقتصاد و فراوری بگذاریم. معاون امور مالی وزارت اقتصاد در ادامه با طرح این سوال که در شرایط کنونی بدون سیاست های انبساطی و تزریق پول چگونه می توان به فراوری یاری کرد؟ گفت: پاسخ این سوال، بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

وی اضافه کرد: موانعی در فضای کسب و کار کشور وجود دارد که تنها هزینه برای برطرف آنها، در حد لغو یک مجوز یا راه اندازی یک سامانه است.

دهقان با بیان اینکه در سطح استانی نیز، هدف گذاری اصلی، موضوع بهبود فضای کسب و کار است، گفت: الگوی مطلوب ما این است که قدرت و نفوذ استانداری باید در مشارکت و تعامل با ادارات کل استان های وزارت اقتصاد در خدمت بهبود فضای کسب و کار قرار بگیرد.

وی با تصریح اینکه بهبود فضای کسب و کار طبق قانون بر عهده وزارت اقتصاد است، ادامه داد: ما همان قدر که در جهت تسهیل فضای کسب و کار، کوشش می کنیم، باید مقررات زائد را به وسیله هیأت مقررات زدایی، به عنوان یک نهاد فرا قوه ای، شناسایی و حذف آنها را پیش ببریم.

معاون امور مالی وزارت اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط حاضر، حتی اگر فضا برای جذب سرمایه های خارجی مناسب نباشد، باید بر سرمایه گذاری داخلی تمرکز کرد و در تمام استان ها باید موقعیت های بالقوه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، شناسایی و موانع آن برطرف گردد.

دهقان در ادامه همچنین با تاکید بر اهمیت پایگاه معاونان مالی ادارات کل استانی وزارت اقتصاد در مشخص و اجرای سیاست های کلان وزارت متبوع و ارتقای صندلی علمی آن در استان، اعلام کرد: تقویت معاونت های مالی در استان ها، نیازمند حمایت و مساعدت بیشتر مدیران استانی در استخدام نیرو و تأمین امکانات است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کوشش برای لغو مقررات زائد در کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای لغو مقررات زائد در کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید