بارندگی در 7 استان کشور، دمای اردبیل به زیر 10 درجه می رسد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران و کاهش تدریجی دما در هفت استان بعلاوه احتمال خیزش گرد و خاک در بخش هایی از کشور، از رسیدن دمای اردبیل به زیر 10 درجه سانتیگراد در بعضی ساعات روز اطلاع داد.

بارندگی در 7 استان کشور، دمای اردبیل به زیر 10 درجه می رسد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ساعت فانتزی، صادق ضیاییان ضمن اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران، گاهی همراه با وزش باد و کاهش تدریجی دما رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به تدریج با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه (17 و 18 مهر) تضعیف می گردد و برای استان های مازندران و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف باران انتظار می رود.

به گفته ضاییان، امروز و فردا (14 و 15 مهر) در ارتفاعات استان های کرمان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مورد انتظار است و در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب و غرب کشور هم وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در منطقه ها مستعد از بعدازظهر فردا (15 مهر) تا اوایل هفته آینده برای نواحی شرق کشور به ویژه منطقه زابل هم انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (15 مهر) قسمتی ابری، در بعد از ظهر همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و طی آدینه (16 مهر) صاف تا قسمتی و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (14 و 15 مهر) اهواز با بالاترین دمای 40 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 9 و 6 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بارندگی در 7 استان کشور، دمای اردبیل به زیر 10 درجه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارندگی در 7 استان کشور، دمای اردبیل به زیر 10 درجه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید