اعزام 454 مصدوم از کشور عراق به پایانه های مرزی؛ تا به امروز

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از انتقال 454 مصدوم از خاک عراق به ایران اطلاع داد.

اعزام 454 مصدوم از کشور عراق به پایانه های مرزی؛ تا به امروز

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ دکتر کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در خصوص جزئیات آخرین وضعیت مصدومان اعزامی از کشور عراق به پایانه های مرزی گفت: در مراسم پیاده روی اربعین، تا به امروز 454 مصدوم از زائران ایرانی با اقدامات درمانی مناسب از عراق به ایران انتقال داده شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین توضیح داد: نیروهای اورژانس در پایانه مرزی مهران به 306 مصدوم و بیمار که از عراق به ایران منتقل شده بودند امدادرسانی کردند که از این تعداد 53 نفر در مراکز درمانی ایلام بستری و 212 نفر به شهر های مبداء انتقال و 41 نفر درمان و مرخص شدند.

کولیوند گفت: از مرز شلمچه نیز 130 مصدوم به خاک ایران انتقال داده شدند که از این تعداد 16 نفر در مراکز درمانی خوزستان بستری، 35 نفر با اقدامات درمانی مناسب به شهرهای مبداء انتقال و 79 نفر نیز درمان و مرخص شدند.

وی اضافه کرد: از مرز خسروی یک مصدوم به ایران انتقال داده شد که پس از درمان مرخص و از مرز چذابه 17 مصدوم که از این تعداد 10 نفر بستری و 7 نفر مرخص شدند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به 139 هزار و 869 نفر در پایانه های مرزی

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی 98 همچنین گفت: از تاریخ 13 مهر ماه تاکنون 139 هزار و 869 نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در مرزهای شرقی و غربی کشور بهره مند شده اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مدت، گفت: در این ماموریت ها که توسط پرسنل اورژانس 115 اجرا شده، 8900 بیمار و مصدوم با اقدامات درمانی مناسب به مراکز درمانی اعزام و 130 هزار و 969 نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعزام 454 مصدوم از کشور عراق به پایانه های مرزی؛ تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 454 مصدوم از کشور عراق به پایانه های مرزی؛ تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید