آینده مبهم دانشجویان بین المللی ، نگرانی ها درباره بودجه تحصیلی افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، یک نظرسنجی از 5 هزار دانشجوی بالقوه برای تحصیل در ایالات متحده نشان داده است که درباره ادامه فرایند تحصیل و تامین درآمد ها نگرانی جدی دارند.

آینده مبهم دانشجویان بین المللی ، نگرانی ها درباره بودجه تحصیلی افزایش یافت

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ یک نظرسنجی از 5 هزار دانشجوی بالقوه برای تحصیل در ایالات متحده نشان داده است که درباره ادامه فرایند تحصیل و تامین درآمد ها نگرانی جدی دارند. با وجود این که زمینه هایی برای ادامه فرایند تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم شده است، اما 83 درصد از دانشجویان بین المللی اعلام کردند که هزینه های تحصیلی همچنان یک نگرانی اساسی است.

5 هزار و 851 شرکت نماینده در نظرسنجی، 48 درصد به حضور در برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد، 21 درصد کارشناسی، 13 درصد دکترا و 12 درصد برنامه های گواهی تحصیلی یا دیپلم علاقه مند بودند.

کاهش تمایل به ادامه تحصیل

به همین ترتیب، یک نظرسنجی از 800 دانشجوی احتمالی در اوایل امسال نشان داد که 76 درصد از دانشجویان آینده معتقدند تغییر شرایط سیاسی می تواند به بهبود شرایط دانشجویان بین المللی و مهاجران منجر گردد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 80 درصد از پذیرش دانشجویان بین المللی، مربوط به دو یا چند موسسه خواهد بود که نشان دهنده تنگاتنگ بودن فضای رقابتی است.

همچنین محدودیت های مهاجرتی به 38 درصد، کاهش تمایل نسبت به زندگی و کار در ایالات متحده پس از فارغ التحصیلی را به همراه داشت؛ فرصت های شغلی در کشور خود پس از فارغ التحصیلی نسبت به کار نیمه وقت، دوره کارآموزی به ترتیب با 30 درصد و 28 درصد تمایل را نشان دادند.

ظرفیت های شغلی و تحصیلی یک عامل بسیار معین نماینده در جهت دادن دانشجو به سمت مقاصد مهاجرتی است و اکنون با توسعه ظرفیت داخلی کوشش می نمایند این ظرفیت بالقوه را بالفعل نمایند. چگونگی تأمین هزینه آموزش آنلاین و در دسترس بودن بودجه موضوعی است که ذهن دانشجویان را درگیر نموده است. توانایی کار و تحصیل همزمان توانایی تأمین هزینه فارغ التحصیلی و چالش های کارآموزی، موضوعی است که دانشجویان بین المللی به دنبال آن هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آینده مبهم دانشجویان بین المللی ، نگرانی ها درباره بودجه تحصیلی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده مبهم دانشجویان بین المللی ، نگرانی ها درباره بودجه تحصیلی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید