کمیسیون اروپایی بار دیگر ترامپ را به اقدامات متقابل در مناقشات تجاری تهدید کرد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا از آمادگی این اتحادیه برای در پیش دریافت اقدامات متقابل علیه آمریکا در صورت عملی شدن تهدید ترامپ برای اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا اطلاع داد.

کمیسیون اروپایی بار دیگر ترامپ را به اقدامات متقابل در مناقشات تجاری تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، انتظار می رود کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه مارس راه برای مذاکرات رسمی درباره یک توافق تجاری با آمریکا را باز نمایند.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در این باره گفت: ما می خواهیم ابتدا منتظر رأی گیری مجلس اروپا در این باره در 11 و 12 ماه مارس باشیم. من امیدوارم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمی بعد از آن بتوانند تصمیمی در این باره بگیرند.

مالمستروم بر تصویب سریع دو دستورالعمل مذاکرات یعنی یک توافق گمرکی صنعتی و همکاری های منظم قانونی در این راستا تأکید دارد.

وی می خواهد به دولت آمریکا نشان دهد که اروپائیان در این راستا جدی هستند که توافقی را که هر دو طرف از زمان دیدار رئیس کمیسیون اروپایی و رئیس جمهور آمریکا در جولای گذشته مورد ارزیابی قرار دارند در پیش گیرند. مالمستروم امیدوار است که از این طریق تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه های گمرکی بر واردت خودرو از اروپا منتفی گردد. کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا تأکید کرد: ما سعی می کنیم بر برنامه های مثبت تمرکز کنیم.

مالمستروم همچنین در این باره ابراز اطمینان کرد که بحث های داخلی در بعضی کشورهای اروپایی در این باره در دو هفته آینده می تواند نهایی گردد.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد که اگر ترامپ تصمیم خود برای اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر صنعت خودروی اروپا را عملی کند اتحادیه اروپا هم مذاکرات با واشنگتن را متوقف نموده و به اقدامات متقابل روی می آورد. به گفته وی در این صورت کمیسیون اروپایی به سرعت لیستی از تولیدات آمریکایی را منتشر می نماید که اتحادیه اروپا علیه آن تعرفه های گمرکی بالایی را اعمال می نماید. در این راستا حمایت کامل از طرف کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.

مالمستروم در عین حال ابراز خوش بینی کرد که مذاکرات تجاری با آمریکا پیشرفت خواهد داشت و دستیابی به نتیجه ای در این راستا در امسال میلادی امکان پذیر است. اما طبیعتاً این به آمادگی عمل هر دو طرف بستگی دارد.

اخیراً یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم در مصاحبه ای با یک روزنامه آلمانی با تأکید بر اینکه انتظار ندارد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده تعرفه های گمرکی بالایی روی تولیدات خودروی اروپایی قرار دهد هم زمان این مسئله را آشکار کرد که اتحادیه اروپا اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت اگر ترامپ به ابزار تعرفه های تنبیهی روی آورد.

وی اضافه کرد: این مسئله واضح است که اگر وی خلف وعده کند ما هم دیگر خود را به خرید سویا و گاز مایع بیشتر از آمریکا متعهد احساس نمی کنیم.

وزارت بازرگانی آمریکا اخیراً یک گزارش ارزیابی درباره تهدیدات امنیت ملی به وسیله واردات خودرو از اروپا را به ترامپ ارائه داد، بر این اساس ترامپ حدود 90 روز زمان دارد تا درباره تعرفه های گمرکی بالا روی واردات خودرو از اروپا تصمیم بگیرد.

بر اساس گزارش های منتشرشده وزارت بازرگانی آمریکا به این نتیجه رسیده است که واردات خودرو از اتحادیه اروپا امنیت ملی آمریکا را تهدید می نماید، به خصوص اظهارات اخیر ترامپ این تصور را ایجاد می نماید که وی علیه اتحادیه اروپا در این باره تصمیم گیری کند، در واقع رئیس جمهور آمریکا وعده داده است که ابتدا طرح تعرفه های گمرکی بیشتر را کنار بگذارد و درباره برداشتن موانع تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمیسیون اروپایی بار دیگر ترامپ را به اقدامات متقابل در مناقشات تجاری تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی بار دیگر ترامپ را به اقدامات متقابل در مناقشات تجاری تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید