چغازنبیل به خاطر بارندگی تا اطلاع ثانوی گردشگر نمی پذیرد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل گفت: به دلیل خیس بودن این سایت در پی بارندگی شدید و شرایط بد جوی که از روز گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد و نیز به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران، بازدید از این مکان تاریخی تا عادی شدن شرایط جوی ممنوع است.

چغازنبیل به خاطر بارندگی تا اطلاع ثانوی گردشگر نمی پذیرد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، عاطفه روشنویی امروز شنبه سوم آذرماه 97 با اعلام این خبر گفت: باتوجه به این که بارندگیهایی که در محل سایت چغازنبیل رخ میدهد، از آنچه در شهر شوش اتفاق میافتد متفاوت است و در این سایت شاهد ریزش بارانهای تند با قطرههای درشت هستیم، آسیبپذیری دیوارها و کف بنا افزایش پیدا مییابد؛ چراکه این بنا دارای کففرشهای اصیلی است که راه رفتن روی این کففرشها در زمانی که خیس هستند، تخریب و کوتاه شدن عمر آنها را به دنبال خواهد داشت.

او با بیان اینکه از همینرو نمیتوانیم اجازه ورود و بازدید از محوطه را در روزهای بارندگی بدهیم اضافه نمود: باتوجه به اینکه سایر قسمتهای محوطه از جمله مساکن موقت دورههای مختلف تاریخی، بقایای حصارها و آثار مرتبط با زیگورات نیز دارای ساختار معماری و تاریخی هستند، از اینرو، دروازه ورودی که در پائین چغازنبیل و در پشت عرصه واقع شده است را بستهایم و متأسفانه نمیتوانیم اجازه ورود گردشگران را به عرصه چغازنبیل در این مقطع زمانی بدهیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به اینکه اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث گرانقدر فرهنگی که متعلق به خود آنها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری نمایند.

او از گردشگران درخواست کرد همواره پیش از آنکه از مسیرهای دور و نزدیک به سایت چغازنبیل مراجعه نمایند، حتماً با هواشناسی هماهنگ باشند چراکه حتی اگر هوا آفتابی باشد اما 24 ساعت قبل از آن باران باریده باشد نیز نمیتوانیم اجازه ورود به عرصه را بدهیم.

رشنویی اعلام نمود: ما حتی امروز مجبور شدیم کارگاهمرمت را نیز در محل سایت تعطیل کنیم چرا که حضور کاگرها روی آجرها آسیبرسان بود.

او در خاتمه تأکید کرد: هنگامی که زمین خیس است و دو روز پیاپی باران باریده قطعاً نمیتوانیم اجازه بازدید از عرصه را بدهیم و تقاضا داریم در این راستا گردشگران عزیز نیز با ما همکاری نمایند.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی بارندگی شدید همراه با رعد و برق تا اواخر روز دوشنبه در نقاط مختلف استان خوزستان ادامه خواهد داشت.

منبع: میراث آریا

به "چغازنبیل به خاطر بارندگی تا اطلاع ثانوی گردشگر نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چغازنبیل به خاطر بارندگی تا اطلاع ثانوی گردشگر نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید