استقلال در بحران ، درهای آسیا بسته می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، گزارش از بهناز میرمطهریان ، باشگاه استقلال دو برابر پرسپولیس بدهی معوقه دارد. مبلغی در حدود 20 میلیارد تومان که تا کنون حتی یک ریال از آن هم پرداخت نشده است.

استقلال در بحران ، درهای آسیا بسته می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، بهناز میرمطهریان، هفته پیش بود که خبری با عنوان خطر حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر بدهی 10 میلیارد تومانی، روی خروجی رسانه ها نهاده شد. خبر از این قرار بود که براساس ضرب العجل کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای اف سی) پرسپولیس تنها تا 9 شهریور ماه فرصت دارد این بدهی را تسویه کند. نکته اما اینجاست که استقلال در حال حاضر دو برابر پرسپولیس بدهی دارد، برخلاف پرسپولیس تا کنون حتی برای تسویه بخشی از این بدهی هم کوششی ننموده و هیچ صحبتی هم نمی شود از خطری که می تواند این باشگاه را بابت حذف از رقابت های آسیایی تهدید کند. فتحی، مدیرعامل باشگاه به دنبال پول تا مالزی رفته است اما واقعیت این است که اوضاع مالی استقلال خوب نیست و اگر دیر بجنبند، همین هیاهویی که امروز برای پرسپولیس به پا گردیده به زودی با عظمت به مراتب بیشتری برای استقلال به وقوع می پیوندد.

باشگاه استقلال دو برابر پرسپولیس بدهی معوقه دارد. مبلغی در حدود 20 میلیارد تومان که تا کنون حتی یک ریال از آن هم پرداخت نگردیده است. با این حجم از بدهی، استقلالی ها دیر یا زود باید منتظر ضرب العجل ای اف سی باشند و حال و روزی به مراتب بدتر از آنچه امروز گریبانگیر پرسپولیس گردیده است را تجربه خواهند کرد.

آنچه کار را برای مسوولان باشگاه استقلال دشوار تر نموده این است که آن ها برخلاف پرسپولیس، تصمیم دریافتد مبلغی که حامی مالی باشگاه بابت 20 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت نموده را به خود بازیکنان بپردازند تا پرداختی بازیکنان فعلی به تعویق نیفتد و در کار تیم و بازیکنان اخلالی ایجاد نشود.

این موضوع گرچه آرامش نسبی را در اردوگاه آبی برقرار نموده و بازیکنان هیچ شکایتی بابت تأخیر در پرداختی ها ندارند اما در عوض، کار باشگاه برای تسویه حساب با بدهکارانش را هم دشوار تر نموده است. بدهی های باشگاه استقلال هم مثل باشگاه پرسپولیس، پرونده شکایت هایی است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت گردیده اما بعید است استقلال مثل فصل گذشته موفق شود از راه مذاکره با طلبکاران مشکل را به سادگی قبل حل نماید.

حتی اگر تعدادی از این شکایت ها از سوی طلبکاران داخلی باشگاه باشد، بعد از بدعهدی استقلال با طبکاران بزرگی چون میلاد فخرالدینی و هاشم بیک زاده و البته وحید طالب لو که حاضر به دریافت اقساط مطالباتش نیست، دیگر هیچکس شرکت نمی نماید بخشی از این بدهی را به استقلال ببخشد. چرا که هنوز از یاد هیچکس نرفته هاشم بیک زاده نیمی از طلب یک میلیاردی اش را به باشگاه استقلال بخشید و در ازای دریافت چک برای دریافت باقی طلبش، شکایت خود را پس گرفت اما در نهایت هم به باقی مانده پولش نرسید.

با این حساب استقلال نمی تواند امیدی به بخشش طلب ها داشته باشد. مدیران باشگاه هم که این را می دانند از همین حالا کوشش های خود را برای یافتن مبالغ مورد احتیاج جهت تسویه بدهی های باشگاه شروع نموده اند. در همین راستا حتی امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال به دنبال پول تا مالزی هم رفته است. مدیریت جدید باشگاه استقلال تصمیم دارد پیش از آنکه دست خود را برای دریافت کمک به سوی نهادهای بالاتر دراز کند، تمام کوشش خود را به کار گرفته بلکه بتواند بخش قابل توجهی از این بدهی را از طریق دریافت مهلت از ای اف سی یا دریافت مبالغ حاصل از بازی های آسیایی تأمین کند. با همه کوشش ها اما هنوز معلوم نیست که آیا از این سفر دست پر بازمی شود یا خیر؟

از سوی دیگر حامی مالی استقلال اعلام نموده که تا کنون به تمام تعهدات خود عمل نموده و پرداخت این حجم از بدهی های معوقه، جایی در میان تعهدات این حامی مالی نداشته است. با این حال استقلال با دیگر حامیان مالی اش در حال مذاکره است که در صورت امکان بتواند بخش دیگری از این بدهی را از طریق مبالغی پرداخت کند که از آن ها خواهد گرفت.

استقلال به دریافت کمکی از سوی وزارت ورزش احتیاج دارد و نمی تواند بدون این کمک، کل بدهی سنگینش به ای اف سی را پرداخت کند. از سویی وزارت ورزش نه می تواند بابت پرداخت بدهی ها به هر دو باشگاه سرخابی کمک کند و نه می تواند کنار بنشیند و نظاره گر حذف احتمالی آن ها از آسیا شود. آن هم در روزهایی که هر دو از نظر آمادگی بهترین روزهای خود را سپری می نمایند.

همه این آشفتگی ها در کنار هم اوضاع را برای استقلال نگران نماینده تر می نماید. اینکه استقلال درست در روزهایی که با شفر اوج می گیرد، از آسیا حذف شود، کابوسی است که هر روز برای استقلال و هوادارانش هولناک تر می شود. هرچند در پس همه این هراس ها امیدی هم هست که حتی دردقیقه 90، از حذف استقلال جلوگیری خواهند کرد.

منبع: ایران ورزشی

به "استقلال در بحران ، درهای آسیا بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در بحران ، درهای آسیا بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید