آموزش و پرورش باید دغدغه مجلس باشد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، به گزارش حبرنگار مهر، نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی و پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان، فریده اولاد قبا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال برگزاری است.

آموزش و پرورش باید دغدغه مجلس باشد

اولادقبا در این مراسم گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش دغدغه مجلس نباشد نمی توانیم زیر ساخت های اصلی برای رشد و توسعه پایدار داشته باشیم . یک بند خرید خدمات آموزشی در لایحه ششم توسعه بود که 24 بند به لایحه اضافه شد. انتظار داریم بودجه آموزش و پرورش و ردیف اعتباری دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشکاه ها اولویت اول باشد چرا که بودجه در سال 96، 36 هزار میلیارد تومان است که در سال 97 به 42 هزار میلیارد تومان رسید اما حدود 19 هزار میلیارد کسری بوجه داشتیم.

وی ادامه داد: اگر اعتقاد داریم آموزش و پروزش در اولویت اول است باید در فصل بودجه توجه ویژه به آن داشته باشیم. دانشگاه فرهنگیان رکن اساسی در تربیت نیروی انسانی است و هویت اصلی ماموریت برای تامین و توانمند سازی نیروی انسانی کشور منطبق بر بند تحول بنیادین است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اگر صندلی دانشگاه فرهنگیان در راستای ارتقای پژوهش مورد توجه باشد قطعا در بسیاری از مسائل محیط زیست، سلامت، پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس اثر گذار است.

وی ادامه داد: برخورداری جدی استعدادهای برتر در عرصه تعلیم و تربیت یکی از بندها در برنامه ششم است و مجلس سازمان اداری و استخدامی را موظف نموده تا نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد اما متاسفانه یکی از مسائل مشخص تکلیف معلمان حق التدریس و خرید خدمات است.

اولادقبا اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان پیشرو در توسعه فناوری اطلاعات و شیوه های نوین آموزشی باید باشد. آموزش و پروزش برای تامین نیروی انسانی باید به سمتی برود که مهارت های اساسی را به دانش آموزان بیاموزند و معلمان به جای دانش محوری باید مهارت ها را به دانش آموزان نشان دهند.ضعف صنعت و دانشگاه این است که بالای 500 هزار داوطلب تجربی برای رشته پزشکی داریم دغدغه هایی که برای دانش آموزان و آموزش و پروش شکل می گیرد.

وی گفت: دانش آموزان علاقه ای به معلم شدن ندارد چرا که معلمان را به دلیل معیشت و منزلت در خستگی می بینند.

این عضو مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در فراکسیون زنان مطرح شد 30 درصد از بانوان در پست های مدیریتی باشند و ا ز آقای خنیفر مدیر دانشگاه فرهنگیان تشکر می کنم که از بانوان توانند در پست های مختلف بهره بردند. اعتقاد داریم براساس اصول قانون اساسی زنان ومردان برابرند و استفاده از توانمندی ها براساس موازین اسلام است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آموزش و پرورش باید دغدغه مجلس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش باید دغدغه مجلس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید