وثوق احمدی: AFC باید عدم امنیت در ایران را ثابت کند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، رئیس سابق کمیته مشخص شرایط فدراسیون فوتبال ایران گفت: اگر AFC مدعی عدم امنیت است، بار حقوقی اثبات آن به دوش خودش خواهد بود.

وثوق احمدی: AFC باید عدم امنیت در ایران را ثابت کند

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ ساعت فانتزی، روزبه وثوق احمدی در گفت وگو با شبکه خبر در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو میزبانی تیم های ایرانی در رقابت های باشگاهی این قاره گفت: اصولاً میزبانی حقی است که برای هر باشگاهی که در هر تورنمنتی حضور پیدا می نماید وجود دارد، زمانی که یک تیم میزبان می گردد می تواند از حضور معنوی تماشاگران و همچنین درآمد اقتصادی این میزبانی استفاده کند و این موضوع یک ارزش و حق برای هر باشگاهی است.

وثوق احمدی ادامه داد: حالا اگر برگزارنمایندگان یک تورنمنت تشخیص بدهند که این حق باید از باشگاهی گرفته گردد، بار اثبات آن به روی دوش خود برگزارنمایندگان است. آنها مدعی هستند که کشور ایران امنیت ندارد و این دستاویزی شده تا حق میزبانی را از تیم های ایرانی بگیرند، بنابراین باید مستندات عدم وجود امنیت در ایران را ارائه نمایند و از آنجایی که چنین چیزی صحت ندارد و کشور ایران امنیت دارد، یک عقب نشینی اجرا شده است. اگر باشگاه ها روی تصمیم خودشان مصمم باشند به زعم من می توانیم این دستاورد را داشته باشیم و اگر AFC این حق را به ما ندهد مطابق مقررات پیش بینی شده، می توانیم به دادگاه CAS مراجعه کنیم.

کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص اینکه باشگاه های ایرانی می توانند در مسابقات شرکت نمایند و همزمان شکایت خودشان را از این تصمیم پیش ببرند، مطرح کرد: ما یکبار چنین تجریه ای را میان تیم های ایرانی و عربستانی داشتیم، جزئیات این مسئله را فدراسیون فوتبال بهتر می تواند شرح بدهد. باشگاه های ایرانی پذیرفتند که در زمین بی طرف به مصاف تیم های عربستانی بروند و هم زمان شکایت خود را در دادگاه CAS پیش ببرند که تجربه خوبی نبود. یک راه می تواند دریافت دستور موقت برای جلوگیری از این تصمیم باشد که می تواند زمان بر باشد. اینکه باشگاه ها شرکت نمایند یا شرکت ننمایند تصمیم خودشان است، اما تا آنجا که من اطلاع دارم تصمیم دارند شرکت ننمایند و هم زمان شکایت خودشان را پیش ببرند.

وی در خصوص اینکه هم زمان در کشور ایران مسابقات کشتی پهلوانی با حضور 20 کشور خارجی برگزار می گردد و آیا برگزاری این تورنمنت می تواند یکی از مستندات فدراسیون فوتبال برای ارائه برای اثبات امنیت در کشور باشد، توضیح داد: این نکته بسیار درستی است. فدراسیون و باشگاه ها حتما به این موضوع توجه می نمایند. این کنفدراسیون فوتبال آسیاست که باید ناامنی را در ایران اثبات کند اما امنیت در ایران وجود دارد. همانطور که اشاره کردید تورنمنتی با 20 کشور خارجی در ایران برگزار می گردد. چندی قبل هم تورنمنتی در رشته کشتی برگزار گردید. مسابقات و تورنمنتهای مختلفی در ایران برگزار می گردد. پروازهای خارجی زیادی به ایران رفت و آمد دارند و آنهایی هم که به ایران نمی آیند تشخیص شخصی خودشان است. عدم امنیت در ایران درست نیست، امنیت وجود دارد. اگر AFC مدعی عدم امنیت است، بار حقوقی اثبات آن به دوش خودش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وثوق احمدی: AFC باید عدم امنیت در ایران را ثابت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وثوق احمدی: AFC باید عدم امنیت در ایران را ثابت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید