واشنگتن: نشانه ای از آمادگی مادورو برای خروج از قدرت وجود ندارد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ونزوئلا در یک مصاحبه گفته، هیچ نشانه ای مبنی بر آمادگی رئیس جمهور ونزوئلا برای مذاکره به منظور خروج از قدرت دیده نمی گردد.

واشنگتن: نشانه ای از آمادگی مادورو برای خروج از قدرت وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فانتزی، الیوت آبرامز نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ونزوئلا در اظهارنظر مداخله جویانه تازه ای درباره وضعیت این کشور آمریکای لاتین، طی یک مصاحبه به اتهام زنی علیه نیکلاس مادورو و دولت کوبا پرداخته و با لحنی ناامیدانه گفته است: هیچ نشانه ای درباره آمادگی او برای خروج از قدرت دیده نمی گردد.

طبق گزارش رویترز، الیوت آبرامز نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ونزوئلا در یک مصاحبه گفت که هیچ نشانه ای درباره آمادگی رئیس جمهور ونزوئلا برای مذاکرات به منظور خروج از قدرت وجود ندارد.

این مقام آمریکایی، در حالی که حمایت های واشنگتن از خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا ادامه دارد، گفته که در صورت ابراز آمادگی مادورو برای مذاکره، واشنگتن با برطرف بعضی تحریم ها برای یاری کردن به مذاکرات در ونزوئلا جهت حصول به یک راه چاره برای انتها دادن به بحران در این کشور آمادگی دارد.

آبرامز البته با رد احتمال پذیرش مادورو برای مذاکره درباره خروج از قدرت گفت: با چیزهایی که ما داریم می بینیم، تاکتیک مادورو آن است که همچنان سرجایش بماند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا از دیدارهایش با نمایندگان دولت روسیه و رایزنی با آنها درباره ونزوئلا اطلاع داد و مدعی شد: روس ها به دلایل کاملا معین، از مادورو رضایت ندارند. در تعدادی از گفت و گوهایم (با نمایندگان روسیه) به من گفتند که آنها به مادورو توصیه هایی ارائه کردند اما او به آن توصیه ها توجهی نکرد.

وی اضافه نمود: آنها (روسیه) به حمایت از او (مادورو) ادامه می دهند و هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان بدهد آنها به او بگویند، زمان آن رسیده که این وضعیت انتها یابد. البته امکان این وضعیت وجود دارد که روس ها به این جمع بندی برسند که واقعا امکان نجات دادن رژیم (مادورو) وجود ندارد.

رویترز به سراغ وزارت خارجه روسیه و سخنگوی این وزارتخانه برای اظهارنظر درباره سخنان نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا رفته اما واکنشی از سوی آنها به این درخواست مطرح نشده است.

الیوت آبرامز در بخش دیگری از این مصاحبه درباره درخواست آمریکا از بانک های خارجی برای همکاری با واشنگتن به منظور اعمال فشار بر دولت ونزوئلا هم صحبت کرد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در حالی که کشورش در اقدامی غیرقانونی دسترسی دولت ونزوئلا به اموال و دارایی های این کشور در بانک های آمریکایی را مسدود نموده و آن را در اختیار رئیس جمهور خودخوانده داده است، در مصاحبه مدعی شده است: بانک های روسیه هیچ همکاری با ما نخواهند کرد اما فکر می کنم که هر قدمی که ما برمی داریم، کار رژیم برای دزدیدن پول را سخت تر می نماید.

این مقام آمریکایی همچنین از طرح خود برای دیدار با نمایندگان دولت چین به منظور رایزنی درباره ونزوئلا اطلاع داد و گفت که تاکنون چنین دیداری ترتیب نداده است.

آبرامز در بخش دیگری از این مصاحبه، ادعای تکراری آمریکایی ها درباره حضور نظامیان کوبایی در ونزوئلا را تکرار کرد و مدعی شد: هزاران سرباز کوبایی به معنای واقعی کلمه در اطراف او (مادورو) حضور دارند و به نحوی می توان گفت که آنها مشاوران اصلی او هستند.

دولت کوبا پیش از این بارها ضمن رد ادعاهای آمریکایی ها درباره حضور نظامیان کوبایی در ونزوئلا، این اظهارنظرها را بخشی از کارزار دروغ گویی های واشنگتن به منظور هموار کردن راه برای مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا خوانده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "واشنگتن: نشانه ای از آمادگی مادورو برای خروج از قدرت وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: نشانه ای از آمادگی مادورو برای خروج از قدرت وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید