هفته مرگ و زندگی برای والیبال ایران

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، هفته سوم رقابت های لیگ ملت های والیبال از امروز آغاز می گردد و ایران باید به مصاف رقبای سرسختی مانند لهستان، ایتالیا، اسلوونی و صربستان برود. این رقابت ها در شرایطی پیگیری می گردد که شاگردان بهروز عطایی پوست اندازی نموده و با ترکیبی متحول شده پا به لیگ ملت ها گذاشته اند. شاید جوانی و البته نداشتن تجربه لازم باعث شده تا ایران ثبات خوبی در این رقابت ها تا به الان نداشته باشد. آن ها از تیمی مثل ژاپن شکست خورده، اولین برد این بازی ها را به بلغارستان بدون برد تقدیم نموده؛ ولی در عوض تیم بدون شکست آمریکا را برده اند.

هفته مرگ و زندگی برای والیبال ایران

همین نتایج باعث شده تا والیبالیست های ایرانی فعلا بعد از انجام هشت بازی، با چهار برد و چهار شکست، در رده هشتم جدول قرار بگیرند. تا به اینجا شرایط چندان بد نیست؛ چون اگر این تیم بخواهد جواز حضور در جمع هشت تیم برتر را به دست بیاورد، باید حداقل همین جایگاه کنونی را حفظ کند؛ ولی روی کاغذ کار برای ایران در هفته سوم چندان راحت نیست. لهستان و ایتالیا تیم های دوم و سوم جدول رده بندی تا پیش از شروع بازی های این هفته هستند. همین نکته به خوبی قدرت این دو تیم را نشان می دهد. ضمن اینکه بازی های این هفته به میزبانی لهستان برگزار می گردد و این تیم از امتیاز میزبانی هم بهره می برد.

اگر قرار به اتفاقات جدولی باشد، تیم جوان ایران شانس زیادی برابر این دو رقیب نخواهد داشت؛ هرچند که فزونی شاگردان عطایی مقابل تیم قدرتمند آمریکا، همچنان می تواند معادلات را به هم بزند. به غیر از لهستان و ایتالیا، ایران یک بازی نزدیک و یک ملاقات تقریبا ساده هم در این گروه دارد. اسلوونی حرف زیادی تا به الان برای گفتن نداشته و ساده ترین رقیب ایران برای این مرحله از رقابت ها محسوب می گردد. در عوض صربستان تیم باانگیزه ای است که کارنامه ای شبیه به تیم ملی ایران در این رقابت ها داشته است. آن ها فقط یک امتیاز با ایران فاصله دارند و حساس ترین جدال گروه که ممکن است حکم بقا یا خروج از جمع هشت تیم برتر را امضا کند، مربوط به همین ملاقات است.

بازی های ایران از امشب شروع می گردد و روز شنبه به سرانجام می رسد. ملی پوشان کشورمان در اولین مسابقات از ساعت 22:30 امشب مقابل لهستان به میدان می فرایند. این تیم با هفت پیروزی و تنها یک باخت در رتبه دوم جدول رده بندی واقع شده است. ایران در دومین ملاقات از ساعت 16:30 پنجشنبه، 16 تیر به مصاف ایتالیا می رود. این تیم هم شرایط خوبی در جدول دارد و با شش پیروزی سوم است. از طرفی ایتالیا تنها شکست لهستان را هم رقم زده است. اسلوونی سومین حریف ایران است که ملاقات بین این دو تیم از ساعت 19:30 آدینه شروع می گردد. اسلوونی در هشت بازی گذشته خود تنها سه برد کسب نموده است و اکنون با 9 امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی است. صربستان آخرین رقیب ایران در هفته سوم است که هم چون ایران چهار برد دارد و با یک امتیاز کمتر در جایگاه نهم جدول واقع شده است. ملاقات این دو تیم از ساعت 19:30 شنبه برگزار خواهد شد.

منبع: فرارو

به "هفته مرگ و زندگی برای والیبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته مرگ و زندگی برای والیبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید