نه ترس و نه عدم نوآوری؛ اپل به خاطر سود پایین گوشی تاشو نمی سازد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، اگرچه بزرگ ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ پیشرفت زیادی در زمینه فراوری گوشی تاشو داشته اما اپل بعید است به این زودی ها چنین محصولی فراوری کند.

نه ترس و نه عدم نوآوری؛ اپل به خاطر سود پایین گوشی تاشو نمی سازد

در حال حاضر سامسونگ برترین و بیشترین گوشی های تاشو را فراوری می نماید و عملکرد بسیار خوبی هم در این زمینه دارد. یک سری از شرکت ها نظیر شیائومی، اوپو، ویوو و هواوی هم کوشش کردند در این زمینه با شرکت کره ای رقابت داشته باشند اما در نهایت هیچ کدام به مقدار سامسونگ پیروز نبودند.

حالا انتظارات از اپل بسیار بالاست. در درجه نخست به این خاطر که اپل رقیب اصلی و مستقیم سامسونگ به شمار میرود و اگر سامسونگ در یک بخش پیروز بوده، انتظار می رود شرکت آمریکایی هم در آن جهت حرکت کند. دوم اینکه به نظر می رسد گوشی های تاشو دارند محبوبیت بسیار زیادی را در نزد مردم پیدا می نمایند و اگر بخواهیم خیلی بدبین باشیم، شاید حتی تا سه سال دیگر، فروش آن ها بیشتر از فروش گوشی های معمولی گردد. این یعنی اپل باید همین روزها فعالیت خود را در زمینه تحقیق و توسعه برای فراوری گوشی های تاشو شروع کند.

تا به امروز شایعات زیادی در رابطه با آیفون تاشو شنیدیم اما طبق پیش بینی و تحلیل اینسایدرهای صنعت موبایل، به نظر می رسد اپل به این زودی ها فعالیت خود را در فراوری گوشی های تاشو شروع نخواهد کرد. به این خاطر که فراوری گوشی تاشو فعلا برای اپل سودی در پی نخواهد داشت که ارزش این همه ریسک و هزینه را داشته باشد.

اپل همواره هم همین سیاست را داشته و هنوز دارد. شرکت آمریکایی اگر یک فناوری مجذوب کننده اختراع گردد، آنقدر منتظر می ماند تا به بلوغ کافی برسد و بعدا آن را در محصولاتش استفاده کند و ظاهرا گوشی های تاشو هم دقیقا همین سرنوشت را دارند. گوشی های تاشو هنوز آنقدر باکیفیت و متقاعدنماینده نیستند که کاربران زیادی به خریدشان تمایل نشان دهند. سامسونگ هم بیشتر در مرحله آزمون و خطا به سر می برد و اپل اصلا دلش نمی خواهد سرمایه اش را برای این کار هدر بدهد.

اپل ترجیح می دهد برای فراوری گوشی تاشو منتظر تغییر دیدگاه مردم باشد

طبق آمار و ارقام، فعلا اپل برای هر آیفون خود بیش از 50٪ حاشیه سود دریافت می نماید. به زبانی ساده تر، اگر شرکت برای ساخت یک آیفون 10 دلار هزینه کند، حداقل آن را به قیمت 15 دلار می فروشد. حاشیه سود برای هر شرکتی اهمیت زیادی دارد و باید روی یک مقدار حساب شده و خاص قرار داشته باشد. اپل اگر بخواهد گوشی تاشو فراوری کند، حاشیه سودی که به دست می آورد بسیار کمتر از 50٪ بود و این فعلا دلیلی شده تا آیفونی را با نمایشگر منعطف نبینیم.

از طرفی نبود تأمین نماینده خوب و قابل اتکا برای تأمین نمایشگر تاشوی مورد احتیاج هم یک مشکل دیگر است که اپل با آن روبروست. سامسونگ شاید تنها شرکتی باشد که می تواند به تعداد زیاد از این پنل ها فراوری کند که آن هم بیشتر برای محصولات خودش مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین شانسی برای اپل وجود نخواهد داشت.

نه فناوری تاشو و نه زنجیره های تأمین هنوز به بلوغ کامل برای فراوری گوشی های تاشو نرسیده اند که حاشیه سود این محصولات به حد معقولی برسد. بنابراین به نظر می رسد این صبر اپل نه به خاطر هراس از رقابت با سامسونگ یا نداشتن نوآوری بلکه بیشتر به خاطر کمبود تأمین نماینده قابل اتکا، سود کمی که عایدش می گردد و بعلاوه تمایل مردم به خرید گوشی های معمولی است که طول می کشد تا تغییر کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "نه ترس و نه عدم نوآوری؛ اپل به خاطر سود پایین گوشی تاشو نمی سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه ترس و نه عدم نوآوری؛ اپل به خاطر سود پایین گوشی تاشو نمی سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید