نقاشی های دیواری فراموش شده برلین احیا می شوند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، نقاشی های دیواری قدیمی شهر برلین به یاری تیمی از متخصصین مورد حفاظت بیشتری قرار خواهند گرفت.

نقاشی های دیواری فراموش شده برلین احیا می شوند

اگر در بعضی از محوطه های قدیمی اطراف شهر برلین در آلمان قدم بزنید، آثار هنری باشکوهی را خواهید دید که بیش از صد سال است به دست فراموشی سپرده شده اند. از چشم انداز های محو شده کوهستانی تا صحنه اوپرا در یک سری نقاشی های دیواری که تمام ساختمان ها را فرا گرفته اند، نقش بسته اند. اما این نقاشی های قدیمی به قدری در طول سال ها به وسیله باران و تابش آفتاب آسیب دیده اند که بعضی از آن ها غیر قابل تشخیص هستند.

حال این شرایط قرار است تغییر کند. مقامات میراث فرهنگی برلین تصمیم گرفته اند تا شکوه سابق این آثار هنری را برگردانند و مانع از نابودی کامل آن ها شوند. آن ها نمی خواهند اجازه دهند که این نقاشی ها تحت تاثیر عوامل طبیعی یا حتی عوامل انسانی همانند توسعه خانه سازی قرار گرفته و از بین بروند. گفتنی است که بسیاری از نقاشی های دیواری دیگر در گذشته و پس از سقوط دیوار برلین از بین رفتند.

یورک ریفل (York Rieffel)، مقام ارشد حفاظت از این آثار، با یک کارشناس بازسازی بناها به نام کونستانزه فونزور مولن (Konstanze von zur Muhlen) تشکیل یک گروه داده است تا بتوانند با هم و با استفاده از تکنیک های پیچیده ای، بخش های به جای مانده این نقاشی ها را حفاظت نمایند، بدون آن که به اصل آثار آسیبی وارد گردد.

ریفل در این باره می گوید:

این آزمایش و تجربه ای بزرگ است. تا جایی که ما می دانیم، این نقاشی ها از آثار منحصربه فرد شهر برلین هستند و گوشه ای از تاریخ این شهر به حساب می آیند.

بیشتر آثار هنری که ریفل و تیمش امیدوار به احیا و بازسازی آن ها هستند، به وسیله هنرمندان گمنام و در جریان پیشرفت سریع خانه سازی در برلین در اوایل قرن بیستم طراحی شده اند. بلوک های آپارتمانی تازهی با دالان های ورودی بزرگ و باغ های زیبا و دل پسندی برای اقامت شهروندان تازه در سراسر شهر ساخته شدند و این نقاشی ها نیز به عنوان روشی برای زیباسازی دیوارهای خارجی خالی و بدون پنجره این ساختمان ها اضافه شدند.

کار بازسازی این نقاشی ها در چند موقعیت مختلف در برلین در حال اجرا است که به عنوان نمونه می توان به تصویری از دون ژوان (Don Giovanni) در حال آغاز زندگی تازه در محدوده خیابان فیشتستراس (Fichtestrase) اشاره نمود.

در زمانه ای که تعداد زیادی نقاشی دیواری به علت توسعه خانه سازی از خیابان های برلین محو می شوند، این بازسازی ها، کورسوی امیدی به عاشقان هنر در این شهر می دهد و پیام مهمی درباره اهمیت آثار هنری در مکان های عمومی دارد.

منبع: کجارو

به "نقاشی های دیواری فراموش شده برلین احیا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های دیواری فراموش شده برلین احیا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید