می خواهم اولین مدال پارالمپیکی را به نام خودم ثبت کنم

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از سایت کمیه ملی پارالمپیک، شهلا بهروزی راد با کسب عنوان ششم مسابقات جهانی ایتالیا به عنوان اولین قایقران معلول ایران جواز حضور در بازی های پارالمپیک ریو را به دست آورد.

می خواهم اولین مدال پارالمپیکی را به نام خودم ثبت کنم

بهروزی راد 28 مردادماه در فینال کلاس LTA مسابقات دنیای ایتالیا در میلان و در رقابت با قایقرانانی از روسیه، آمریکا، فرانسه، رومانی، استرالیا، ایتالیا، انگلستان و کانادا با کسب رکورد 53/801 ثانیه در رده ششم دنیا نهاده شد و پیروز به کسب سهمیه پارالمپیک شد.

بدین ترتیب بهروزی راد برای نخستین بار در طول تاریخ، قایقرانی معلولان ایران را صاحب سهمیه پارالمپیک کرد. ضمن اینکه وی اولین پاروزن ایرانی است که از میادین دنیای پیروز به کسب ورودیه بزرگترین رویداد ورزش دنیا شده است چراکه حتی قایقرانان کشورمان که در ادوار مختلف بازی های المپیک حضور داشته اند از میادین قاره ای و در رقابت با حریفان آسیایی پیروز به کسب سهمیه المپیک شده بودند.

حالا این روزها شهلا بهروزی راد سخت تمرین می نماید تا به دنبال دو رکوردی که زده است بتواند رکوردهای بهتری را در میادین مهم پیش رو به نام خود ثبت کند.

این قایقران پارالمپیکی ایران در مصاحبه با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه روزهای تمرینی سختی را سپری می نماید، اظهارداشت: دو رویداد مهم در پیش دارم. یکی مسابقات دنیای که اردیبهشت ماه در آلمان برگزار می گردد و دیگری بازی های پارالمپیک برزیل که تقریبا شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: برای من که به عنوان اولین قایقران ایران پیروز به کسب سهمیه بازی های پارالمپیک شدم، حضور در مسابقات دنیای آلمان اهمیت زیادی دارد چون قطعا روی آمادگی ام برای حضور بهتر در پارالمپیک برزیل تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت.

وی توضیح داد: مسابقات دنیای آلمان یک مرحله از مسابقات گزینشی برای پارالمپیک به حساب می آید و در واقع شبه پارالمپیک است. خیلی از قایقرانان برای کسب سهمیه در این مسابقات شرکت خواهند داشت. علاوه بر من آقایان نادر عیوضی و اسلام جاهدی هم که نتوانستند از رقابتهای دنیای ایتالیا صاحب سهمیه شوند به این مسابقات اعزام می شوند تا شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان نمایند اما من شخصا دراین رقابتها مدال آوری را هدف قرار داده ام تا به این واسطه برای پارالمپیک ریو به لحاظ روانی آماده تر شوم.

این ورزشکار پارالمپیکی که دو مدال طلای آسیا در کارنامه دارد و آخرین آن را در مسابقات آسیایی 2013 ازبکستان کسب کرد، گفت: دو سال است که مدالی نگرفته ام اما امید زیادی دارم که سال آینده سال مدال آوری من باشد؛ هم در مسابقات دنیای و هم در بازی های پارالمپیک.

بهروزی راد تاکید نمود: کسب سهمیه بازی های پارالمپیک در رشته قایقرانی که تاکنون هیچ ورزشکاری پیروز به انجام آن نشده بود، کار بزرگ و سختی بود که خدا را شکر به عنوان اولین نفر پیروز به انجام آن شدم. خوب می دانم که کسب مدال پارالمپیک سخت تر از این کار است اما انجام آن را جز اهداف بزرگ زندگی ام قرار داده ام.

شهلا بهروزی راد در انتها این مصاحبه با یادآوری اینکه زیر نظر مسعود مهدوی نیا، جلسات تمرینی خود را در دریاچه آزادی سپری می نماید، گفت: هیچ قولی برای مدال آوری در برزیل نمی دهم اما به همه این اطمینان را می دهم سخت تمرین خواهم کرد چون به شدت می خواهم اولین مدال قایقرانی ایران در پارالمپیک را به نام خودم ثبت کنم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "می خواهم اولین مدال پارالمپیکی را به نام خودم ثبت کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهم اولین مدال پارالمپیکی را به نام خودم ثبت کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید