مداخله آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ معاون ترامپ با رهبر اپوزیسیون تماس گرفت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود، در تماسی تلفنی با رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت وگو نموده است. این تماس برای اعلام حمایت مایک پنس از خوان گوآیدو و بیانگر نارضایتی آمریکا از رئیس جمهوری کنونی این کشور آمریکای لاتین بوده است.

مداخله آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ معاون ترامپ با رهبر اپوزیسیون تماس گرفت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، به گفته یک مقام کاخ سفید، این تماس از جانب مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا برای ابراز حمایت واشنگتن از این مجلس به عنوان تنها نهاد دموکراتیک مشروع در این کشور بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد به دنبال انتخابات پر مناقشه سال گذشته، کنگره ونزوئلا روز سه شنبه رسما نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را غاصب دانست و شبکه خبری سی ان ان گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا میخواهد تا گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا در نظر بگیرد.

دولت ترامپ همچنین دور جدیدی از تحریم های مالی علیه ونزوئلا برای فشار وارد آوردن بر مادورو را مدنظر دارد. دور دوم ریاست مادورو دهم ژانویه شروع شده است. او با نقدها بسیاری روبروست مبنی بر اینکه رهبری او غیر مشروع است.

هفته گذشته گوآیدو گفت در صورت حمایت ارتش مایل است تا جایگزین مادورو گردد. بسیاری از مقام های دولتی معتقدند که او باید به اتهام خیانت بازداشت گردد و روز یکشنبه هم او مدت کوتاهی توسط عوامل اطلاعاتی بازداشت شد. یک مقام کاخ سفید می گوید، مایک پنس در تماس با رهبر اپوزیسیون کاراکاس از رهبری شجاعانه او پس از بازداشت و رعب و وحشتش در اوایل هفته تقدیر کرد.

این مقام تاکید نمود: معاون رئیس جمهوری آمریکا قاطعا تاکید نمود هدف بلندمدت ایالات متحده و تمام کشورهای دوستدار آزادی، احیای دموکراسی در ونزوئلا به وسیله انتخابات آزاد و منصفانه و سرانجام بحران های بی سابقه انسانی و مالی در این کشور است که زمانی مهد ثروتمند بولیوار بود. مایک پنس، آقای گوآیدو را ترغیب کرد تا در میان گروه های سیاسی وحدت ایجاد کند و بر تداوم حمایت ایالات متحده تا زمان احیای دموکراسی متعهد شد.

مترجم و دبیر: اکرم ترابی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مداخله آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ معاون ترامپ با رهبر اپوزیسیون تماس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مداخله آشکار آمریکا در ونزوئلا؛ معاون ترامپ با رهبر اپوزیسیون تماس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید