لیگ های کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسیدند، ووشو در بلاتکلیفی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مسابقات لیگ های رشته های مختلف رزمی با شیوع ویروس کرونا یکی پس از دیگری به اتمام می رسند.

لیگ های کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسیدند، ووشو در بلاتکلیفی

به گزارش، با شیوع ویروس کرونا مسابقات ورزشی در سراسر جهان به ویژه ایران برای مدتی با تعویق چند ماهه رو به رو شد و ورزش های کم خطر به تناوب تمرینات تیمی و انفرادی شان را آغاز کردند. این در حالی است که رشته های رزمی مانند جودو، تکواندو، کاراته، ووشو و ... جزو رشته های پرخطر محسوب می شوند و مسئولان بعضی از این فدراسیون ها سرنوشت لیگ هایشان را به طور کامل معین کردند که آنالیز آن ها می پردازیم.

مسئولان فدراسیون جودو برای مدتی در نظر داشتند تا با دریافت مجوز های لازم هر طوری که ممکن است رقابت های لیگ را با برگزاری مسابقات به اتمام برسانند. اما این رشته ورزشی مانند سایر رشته های رزمی نتوانست مجوز برگزاری مسابقات را از وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با کرونا به دست بیاورد و مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون جودو سرنوشت قهرمانان لیگ را معین کردند.

پاس خراسان رضوی به مقام قهرمانی رقابت های سوپرلیگ جودو دست یافت، تیم خوشگوار دیگر نماینده خراسان رضوی و رعد پدافند هوایی قم به دلیل داشتن امتیازات یکسان به صورت مشترک نایب قهرمان شدند و نفت مسجد سلیمان روی سکوی سومی جای گرفت.

تکواندو هم از سری رشته هایی بود که نتوانست مجوز های برگزاری مسابقات را به دست بیاورد و سید محمد پولادگر به همراه سایر اعضای فدراسیون و با همراهی نمایندگان تیم های لیگ فزونی جلسه هم اندیشی تشکیل دادند و در نهایت طی رایزنی های صورت گرفته با اعلام قهرمان، سرنوشت مسابقات لیگ تکواندو هم معین شد که با اعتراض تیم ها هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان همراه بود. بعضی از بازیکنان گفتند که به خاطر رودربایستی با پولادگر رضایت به اتمام لیگ دادند. در صورتیک ه پولادگر ضمن رد این ادعا به وبلاگ ساعت فانتزی گفت طی جلسه هم اندیشی همه تیم ها با اتمام مسابقات کنار آمدند.

در خاتمه هجدهمین دوره رقابت های جام خلیج فارس، تیم های شهرداری ورامین و لوازم خانگی کن به صورت مشترک قهرمان و پاس و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان نایب قهرمانان لیگ برتر معرفی گردیدند. مس کرمان نیز در رده سوم نهاده شد.

در لیگ تکواندو بانوان جام کوثر نیز که شش هفته مرحله خاتمهی آن تا بهمن ماه برگزار شده بود، تیم های فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن مشترکا به عنوان قهرمانی، اسپریچو نایب قهرمان و داتیس یزد به عنوان تیم سوم معرفی گردید.

مسابقات سوپر لیگ و لیگ کاراته هم مانند تکواندو با اتمام مسابقات با حواشی بی شماری همراه شد و بعد از حدود 2 هفته از اعلام تیم های قهرمان، همچنان ترکش اعتراضات مربیان ادامه دارد. سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته از سری افرادی بود که با صراحت گفت به هیچ وجه حاضر نیست سلامت بازیکنان کاراته را به خطر بیندازد و در صورت اوج گیری ویروس کرونا لیگ را به اتمام می رساند و به خواسته خود وفادار ماند.

در سوپر لیگ آقایان تیم های دانشگاه آزاد اسلامی در رده اول و پاس ناجا در صندلی دوم قرار دریافتد و رعد پدافند هوایی ارتش و آوای رزم به عنوان سومی این مسابقات دست پیدا کردند. در بخش بانوان هم دانشگاه آزاد اسلامی قهرمان شد، شهرداری سمنان در صندلی دوم ایستاد و پیغام ارتباطات و آرتانا به سومی مشترک رسیدند.

ووشو چند وقتی را درگیر شناحتن رئیس فدراسیون خود بود، بنابراین برای مدتی برنامه های فدراسیون به تعویق افتاد که یکی از اصلی ترین آن ها شرایط سرنوشت مسابقات لیگ برتر بود که تا امروز هنوز معین نیست که به کجا کشیده می گردد. طبق شنیده ها قرار است روز شنبه صدیقی رئیس جدید این فدراسیون به همراه سایر اعضا به جمع بندی دقیق درباره برگزاری و یا اتمام مسابقات برسند. چیزی که معین است، با توجه به اینکه مجوزی برای برگزاری بازی ها صادر نشده، برگزاری مسابقات کمی دور از ذهن خواهد بود.

رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ فو در مجمع عمومی این فدراسیون گفت به برگزاری مسابقات لیگ بسیار خوشبین است و به نظر می رسد با توجه به ارتباطاتی که در وزارت ورزش و جوانان دارد، میخواهد مسئولان این وزارت را راضی نگه دارد تا برای مدتی دست نگه داشته و از سر گیری مسابقات لیگ برتر را به تعویق بیندازند. البته فعلا صادر نشدن مجوز های برگزاری مسابقات پرخطر شامل حال کونگ فو هم خواهد شد.

سایر رشته های رزمی مانند لیگ انجمن های ورزش های رزمی و بوکس سرنوشت نامعینی دارند و چون قرار بود به زودی تشکیل لیگ و تیمداری صورت بگیرد، این فدراسیون ها هم با شیوع ویروس کرونا قطعا در برگزاری مسابقات با تاخیر چند ماهه رو به رو خواهند شد.

  • انتهای پیغام/
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لیگ های کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسیدند، ووشو در بلاتکلیفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ های کاراته، جودو و تکواندو به اتمام رسیدند، ووشو در بلاتکلیفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید